När fölade era ston?

carambawinnie

Trådstartare
Vill gärna veta lite mer om hur länge dom väntas gå? Vilka brukar vara dom vanligaste tecknen på att det snart är här?
Råmjölken ändrar färg, men när gör den det och vilken färg blir den? *vill veta så mycket som möjligt, väntar på att mitt sto skall föla*

Sv: När fölade era ston?

Hejsan :) Kul att du har sett sto som skall föla, när e hon beräknad till?
Själv fick jag ett föl förra tisdagen. Mitt sto visade ovanligt tydliga tecken för att vara hon... Släppte i bäckenbenet dryga 1½v innan fick lättmjölksvit mjölk 4dagar innan hon fölade och hon har gjort de dagen innan annars. Jag räknade med att mitt sto skulle gå 335dygn (brukar ju räkna med 330-340dygn) Hon gick 332dygn.
Har ditt sto haft föl innan?
Har hon börjat få några tecken på fölning??

mitt sto gick exakt 11 mån vi märkte bara att juvret var fullt och att vid 9 på kvällen var mjölken vitoch hon var lite slapp i vulvan.12 stod hon och åt...
nån gång mellan 3-halv 4 e killen född står och diar torr kl 5.
Första gångs föderska!

Mitt förstagångsstosto fölade på dag 345.
Att vulvan blev slappare syntes flera veckor innan fölning, bäckenbanden släppte bara någon dag innan. Juvret blev förstås större, men aldrig särskilt stort, och hon hade inte en drppoe mjölk i det innan fölningen, så även om mjölken är ett vanligt och tydligt tecken, kan man inte lita helt på det.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka