När flytta växterna från kolonilotten?

Nu kommer nästa fråga, var ska jag sätta dem? Haha. Jag har 1100 kvadratmeter som ska förvandlas från tom gräsmatta till uppvuxen trädgård!

Nu kommer nästa fråga, var ska jag sätta dem? Haha. Jag har 1100 kvadratmeter som ska förvandlas från tom gräsmatta till uppvuxen trädgård!
Om du känner dig väldigt osäker så skulle jag göra en tillfällig rabatt efter en kant eller liknande och använda nästa sommar till att planera trädgården, det du vet var du vill ha planterar du om från början men det övriga kan stå på tillväxt tills du har bestämt dig. ;)

Vi bytte datum till första oktober idag. Då har jag lite mer värme på mig att pyssla med.

10487390_10152080165315927_5926851473130548171_n.jpg

Vi tog lite nya bilder när vi var där och pratade med säljarna.

10484344_10201112956504958_1967647265955984248_n.jpg

Jag skulle ha skissat upp trädgården och antecknat väderstreck, soltillgång, häckar och allt sånt först och sen planerat trädgården. Då har du också en bra karta tills när du glömmer vad du har sett var :D ;)

Jag har redan gjort det. I paint :-) Tänkte visa den här men jag har den ju inte upplagd på nätet så det gick inte att länka. Jag ritar ut lite ideer och sånt, funderar på var träd kan passa mm.

En helt för dig oviktig, men lite relaterad fråga: Jag gissar att du har din lott någonstans i Bromma. Vad händer med den när du lämnar den?

Den blir åter uthyrningsbar helt enkelt. Den ligger mot Bromma Kyrka till, om man åker uppför backen bortom macken på Brommaplan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka