När får man börja tävla?

C

coolgirl95

Hej!
Jag och min kompis ska skaffa häst. Båda har/jobbar på 4H. Jag har varit medryttare och ridit mycket privat ridning. Men har bara ridit och gått på ridskolan i 1 och 1/2 år. Vilken kanske inte låter mycket. Men jag är intresserad av att börja tävla lite senare. Dock har jag ingen aning hur man anmäler sig, när man får börja tävla och hur man går tillväga genom allt detta...Kan ni kanske hjälpa mig? Tack på förhand! :bow:

Sv: När får man börja tävla?

För att tävla behöver man grönt kort och på den kursen så bör man lära sig det man behöver veta inför tävling.

Sv: När får man börja tävla?

man behöver först grönt kort, jag tror att man ska vara över 13år för att få ta det. annars så får en förälder vara med och gå kursen.
sen så behöver du ryttar licens och hästen behöver häst licens om du ska tävla över mer än lokalt.
står er på www3.ridsport.se

men först så behöver ni en bra tränare som kan hjälpa er.

Jag är 16 år, så då ska jag leta upp någon gröna kortet kurs. Sen bär det av till tävlingarna! Tack snälla för svaren:bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 881
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar