C
Cronis
När far en häst (eller flera) illa, och när ska man agera?
Och hur ska man agera?
Och hur ska man agera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det rör sig inte om något speciellt, utan jag tänkte mest generellt.
Vi har alla olika syn på när en häst far illa och mest i intresse synpunkt startade jag tråden. Men oxå för ren fakta.
Men visst har jag en baktanke med den, även om jag inte riktigt vill se den.
Visst är det lagen som i slutänden bestämmer.
Självklart.
Men jag kan ha annan syn på hästhållning än vad min granne har, som kanske inte följer lagen, men som ändå inte går att anmäla eftersom lagen säger att han ändå behandlar sina djur "okej".
Ställer frågan igen, när tycker du en häst far illa.
Jag har inte bestämt mig för att anmäla, jag vet att det krävs en hel del kött på benen.
Jag vet vad jag ser, har dokumenterat, men det kommer jag inte komma långt med. Tyvärr.
VAD är det du har dokumenterat?
LIA
Det jag har dokumenterat vill jag ju knappast hänga ut här.
Helst när jag inte vet hur jag ska göra i ärendet, och när det dessutom är en nära vän till mig det gäller. Det är väldigt känsligt.
Om jag kan prata med min vän? Visst, det är ett alternativ, men hennes synsätt på hästhållning är det rätta. Alla andra gör fel, i vad gäller ridning, hantering, skötsel och foder, vilket är mycket tråkigt då jag ser och känner att något (en del....) inte är okej och har varit så ett tag.
Varför inte? Om din nära vän läser tråden, så vet hon ju redan att du är kritisk och att du skriver om det här på Buke. Du själv är ju inte speciellt anonym.jag har dokumenterat vill jag ju knappast hänga ut här.
Helst när jag inte vet hur jag ska göra i ärendet, och när det dessutom är en nära vän till mig det gäller. Det är väldigt känsligt.