När få tillbaka mensen med andra barnet?

I

Isis

Ni som har fött två barn... När fick ni tillbaka mensen med sista? Det har nu gått 6½ mån sen lillflickan kom och jag har inte fått den än. Med första tog det fyra månader och jag har hört att det ska gå fortare med tvåan. Är rädd för att jag är gravid igen. :confused:

Börjat få molande ryggvärk och slutat min långsamma viktnedgång. Har stått still ett bra tag nu och det börjar nästan gå uppåt igen.

Sv: När få tillbaka mensen med andra barnet?

Det är helt olika när man får tillbaka den. Men om d är orolig att du är gravid igen så ta ett test så får du ditt svar. Sen kan du alltid ringa till din barnmorsk.

Mvh

För mig tog det ganska precis 18 månader efter andra barnet! Men då ammade jag fortfarande lite, mest på nätterna... Det var nog när pappa och barnen åkte bort i några dagar så att det inte blev någon nattamning heller som ägglossningen kom igång för strax efter det fick jag min första mens.

Just det, med ettan tog det tio månader. Så nästan dubbelt så lång tid med tvåan!

jag ska nog göra det. Vet bara inte när jag ska testa. Tänk om jag gör ett test för tidigt och det visar negativt fast jag egentligen är gravid. Det står ju på testen att man kan testa från man beräknar sin mens.

Jag ammar också så det kanske är därför den inte har kommit då. Men jag ammade första fast mensen kom efter 4 månader.

Jag har fått tillbaka mensen ca 3-4 veckor efter att avslaget försvunnit, efter alla tre barnen...

Beror bland annat på hur mkt du ammar.

Med äldsta dottern fick jag tillbaks mensen straxt efter jag slutat nattamma (9-10 månader)

Med yngsta fick jag tillbaks mensen i somras när hon var 13 månader (har inte slutat amma).

Jag helammar fortfarande men har precis börjat med lite annan mat.

Kan hända att allt är normalt ändå. Har bara varit inställd på att mensen skulle komma för ett bra tag sen.

Med nr 1 tog det ca 4 mån om jag minns rätt. Nästan direkt efter att jag skaffat hormonspiral. Med nr 2 som är mindre för att amma än nr 1 och därför äter en del "mat" så har det snart gått 6 månader och nu har jag vanlig spiral men ingen skymt av mens. Men mig gör det inget...

Verkar ju inte alls vara så ovanligt som min bm säger att mensen kommer tidigare med andra barnet. Känner mig lite lugnare nu :)
Den kan gärna dröja för min del med.. :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 637
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 511
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 937
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel