Samma chef avslutade fö ett (officiellt) mail till hela enheten, 'eller som min gynekolog säger, lilla snuttiluttan.'
Jag dör!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma chef avslutade fö ett (officiellt) mail till hela enheten, 'eller som min gynekolog säger, lilla snuttiluttan.'
Och jag som har undrat över var de där familjelivsmänniskorna håller till IRL.Samma chef avslutade fö ett (officiellt) mail till hela enheten, 'eller som min gynekolog säger, lilla snuttiluttan.'
Nej det enda du kan göra är väl att diskutera det. Delge honom din oro. Jag tycker att det är märkligt att företag låter sina anställda bränna ut sig så. Måste bli kostsammare i längden.@Trani det är precis det jag är rädd för men han kan inte ens se att det är en möjlighet trots att han redan har tecken på att kroppen inte mår 100%... Men jag kan ju inte tvinga honom att se att det inte är rimligt att orka jobba som han gör i all evighet.
Det där är väl ändå den sämsta möjliga problemlösningen för din del? Att slå dig till ro med att andra har det likadant eller kanske rentav värre.
Ni bor ju ihop så ni måste ju ses iaf 12 timmar per dag eller hur??
@lil-sis men då väljer ni gemensamt att lägga er samtidiga lediga dagar på att göra saker ihop? Ni väljer båda två att prioritera ert förhållande när ni kan, det är väl där jag känner att det mest är jag som gör det. Jag jobbar också varannan lördag och 2-3 kväller i veckan så det är ju inte som att jag sitter hemma och väntar på honom, jag har egna intressen. Men jag känner mig ensam i vårt förhållande mer än ensam rent fysiskt i lägenheten. Vi gör inte så mycket saker tillsammans som är nödvändighetsgrejjer eller familje/vänner-grejjer som storhandling, inredning till lägenheten, firar andras födelsedagar, familjesammankomster vilka inte är speciellt ofta längre.
Han kan inte heller lägga bort eller stänga av sin telefon någonsin för de på jobbet måste få tag på honom om nåt krisar säger han fast han egentligen inte har schemalagd jour. Det är också något jag har lite svårt för, det känns som att jag hela tiden delar honom med jobbet oavsett vad vi gör. Han kan aldrig stänga av jobbet utan han pratar om det väldigt väldigt mycket.
Det var väl ingen som sa att det var en lösning att andra hade det dåligt och att hon skulle acceptera deta hela bara? Ofta kan det hjälpa att prata med folk som går igenom samma sak, varför finns annars AA eller stödgrupper för cancersjuka eller föräldrar som mist barn eller samtalsgrupper för de som gillar att baka?
Klart att han ska träffa vänner men det måste ju vara ännu viktigare för honom att du mår bra i ert förhållande? Annars är du ju väldigt satt åt sidan och det är ju inte okej. Jag kan ju någonstans förstå det där med plikten kallar då jag själv jobbat en del extra bitvis men när man inte ses särskilt mycket och då prioriterar sina vänner får man kanske börja fundera på hur känslorna ser ut egentligen.@Petruska ser inget fel i att prata med någon i samma situation och att det ofta kan hjälpa många som har det svårt. Därför man har stödgrupper.
@deathslyna känner samma sak - jag vill veta och "ha koll". Får försöka prata med min sambo igen, excel-grejen låter tydlig och bra men blir så lätt att man skuldbelägger. Min svarar ofta "jag måste ju få träffa mina vänner". Vad säger man på det? klart att han måste få.
Stödgrupper för kvinnor vilkas män älskar sitt jobb mer än dem, i det här fallet, då? Du tycker det verkar bra?@Petruska ser inget fel i att prata med någon i samma situation och att det ofta kan hjälpa många som har det svårt. Därför man har stödgrupper.
Ja, om inte annat för att kunna prata med någon och slippa bli kritiserad. Det är skönt att inte alltid bli det, speciellt när man själv insett att något är fel/man har ett problem men inte riktigt kommit på lösningen ännu.Stödgrupper för kvinnor vilkas män älskar sitt jobb mer än dem, i det här fallet, då? Du tycker det verkar bra?
Ja, om inte annat för att kunna prata med någon och slippa bli kritiserad. Det är skönt att inte alltid bli det, speciellt när man själv insett att något är fel/man har ett problem men inte riktigt kommit på lösningen ännu.
Ja, om inte annat för att kunna prata med någon och slippa bli kritiserad. Det är skönt att inte alltid bli det, speciellt när man själv insett att något är fel/man har ett problem men inte riktigt kommit på lösningen ännu.
Skulle du tycka om att bli manipulerad på det sättet av din partner? Jag vill att min partner säger att han tycker om att äta tillsammans för att han tycker det. Inte för att försöka styra mig i någon riktning.Sen försöker du använda positiv förstärkning. Fokusera på det han gör som är bra och beröm det. Tex, jag tycker det är så mysigt när vi äter tillsammans. Eller, jag älskar verkligen att ha sex med dig.
Menar du allvar? Jag ryser faktiskt.Ge honom mer sex så spenderar han kvalitetstid med dig istället för datorn. Var mer intressant än jobbet.