När duscha innan utställning?

L

lie

På söndag så är det min och min 8 månaders valps första inofficiella utställning:) När ska man duscha dem om det är en golden retriver? Blir pälsen för mjuk om jag duschar henne dagen innan?

Sv: När duscha innan utställning?

Jag skulle duscha hunden typ 2 dagar innan utställningen eller nåt. Så att pälsen hinner lägga sig lite och inte vara så fluffig.:laugh:

Ja, eller ännu lite tidigare till och med.
Nu har jag ingen större erfarenhet av golden, men jag delade lägenhet med en tjej som hade golden, och den hunden såg ut som en stor fluffboll några dagar efter att hon hade blivit schamponerad :angel:

Hahaha kan tänka mig det. Mina schäfer killar ser ut som tjocka björnungar efter bad med schamponering.:rofl:

Däremot om dom tar sig ett dopp i sjön eller får sig en dusch så blir dom inte lika fluffiga.
Kanske bara var jag som missförstod TS när hän skrev om att duscha hunden. Inte ge den ett rejält bad:o:D

Ja det kan vara ungefär typ 2dagar innan. Så att pälsen inte alls är för mjuk och så..Men det är väl från hund och hund med..:)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 103
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 490
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 842
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna