När den svenska sommaren kommer till tävlingsplatsen...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 676
H

Hannis

Vad gör ni när ni tränar/tävlar utomhus och regnet bara vräker ner?
Skyddar ni utrustningen på nåt sätt och hur behandlas den efter man ridit?

Jag tävlade för nån vecka sen i ösregn, vet inte om jag sen tabbade mig, men när jag kom hem va bl.a. tränset helt genomblött. Så jag smörjde det, dagen efter har det börjat tappa färgen. Eller snarare tyglarna som va 3 månader gamla...

Vad gör ni om lädret e helt surt?

Sv: När den svenska sommaren kommer till tävlingsplatsen...

Hänger upp alla grejjer när vi kommer hem så dom inte börjar lukta och luftar ordentligt. Selen är i rätt bra skick så den brukar hålla sig rätt bra även när det regnat, men är det lera också måste det bort. Försöker smörja upp det efter men har lite dålig pli på mig själv när det gäller det... Det man kan göra är ju att ha sadelskyddet kvar på sadeln när man rider och kanske använda ett lite slit-och-släng-träns när man tränar så håller sig nog det fina längre! Själv glömmer jag inte mina regnkläder ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Långt! Jag lämnade iväg en häst för utbildning under hösten och vintern. Tanken var att han skulle utbildas och och matchas för...
Svar
18
· Visningar
2 423
Senast: Roheryn
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 175
Senast: Ray
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 496
Senast: raggsock
·
Utrustning Var igår & kikade på en ponny som jag lovat att hjälpa till med att rida till. Mycket trevlig ponny som tävlar Msv B hoppning & ska... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 294
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna