När den sista dagen kommer ...

Mia_R

Trådstartare
Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med honom till fjällen en sista gång och låta honom sluta där. Låta honom bli begravd med familjens många andra katter och hund, men jag är osäker på när det blir av och försöker tänka mig in i att om jag skulle begrava honom hemma på tomten istället. 🥺

Det är kanske lite fånigt, men har har levt nästan hela sitt liv här. Lekt, solat, sovit, skällt på cyklisterna och vallat hönsen och skällt på räven. På ett vis känns det rätt, på ett annat helt fel. Jag ska flytta, inte nog med att han kommer avlivas, jag kommer att överge honom här isf. 💔

Om han avlivas i fjällen så är han fortfarande kvar, trots att han inte längre lever. ❤️‍🩹

Grimm.jpg


Fan att sånt här ska vara så jäkla jobbigt! 😭
 
Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med honom till fjällen en sista gång och låta honom sluta där. Låta honom bli begravd med familjens många andra katter och hund, men jag är osäker på när det blir av och försöker tänka mig in i att om jag skulle begrava honom hemma på tomten istället. 🥺

Det är kanske lite fånigt, men har har levt nästan hela sitt liv här. Lekt, solat, sovit, skällt på cyklisterna och vallat hönsen och skällt på räven. På ett vis känns det rätt, på ett annat helt fel. Jag ska flytta, inte nog med att han kommer avlivas, jag kommer att överge honom här isf. 💔

Om han avlivas i fjällen så är han fortfarande kvar, trots att han inte längre lever. ❤️‍🩹

Visa bifogad fil 147100

Fan att sånt här ska vara så jäkla jobbigt! 😭
Mina föräldrar tog med en katt, två marsvin och ngn hamster när dom flyttade. Fick åka frysväska 🙈 Familjegården är hemma även när vi inte själva bott här. Men dom djuren fick ju plats i frysen utan problem. Vi har inte velat lämna dom. Känns bra att ha dom samlade.
 
Jag beklagar! <3 Så sorgligt att läsa! Förstår att det känns tungt! :(
Det finns inte många ord som tröstar egentligen i en sådan här situation, men jag tror att för hans skull spelar det ingen roll var du lägger honom, han är med dig var du än vänder dig, han är med dig precis överallt. <3 Jag förstår dock precis hur du känner!

Skulle inte vi på buke kunna skramla till en kremering till dig om det är vad du egentligen vill? Om vi alla lägger en liten summa till dig så blir det ju en kremering av det ändå, så att du kan ha honom fysisk nära tills du vet var du vill släppa honom sedan!
 
Jag beklagar! :heart Så sorgligt att läsa! Förstår att det känns tungt! :(
Det finns inte många ord som tröstar egentligen i en sådan här situation, men jag tror att för hans skull spelar det ingen roll var du lägger honom, han är med dig var du än vänder dig, han är med dig precis överallt. :heart Jag förstår dock precis hur du känner!

Skulle inte vi på buke kunna skramla till en kremering till dig om det är vad du egentligen vill? Om vi alla lägger en liten summa till dig så blir det ju en kremering av det ändå, så att du kan ha honom fysisk nära tills du vet var du vill släppa honom sedan!
Tack, men nej tack. Det finns de som är i större behöv av pengar än vad jag och min hund är även om tanken är fin. Jag hoppas det inte går så snabbt utför att jag inte kan genomföra vår resa norrut en vacker dag. Han älskar att åka bil. :heart

IMG_0922.JPG
 
Jag beklagar! <3 Så sorgligt att läsa! Förstår att det känns tungt! :(
Det finns inte många ord som tröstar egentligen i en sådan här situation, men jag tror att för hans skull spelar det ingen roll var du lägger honom, han är med dig var du än vänder dig, han är med dig precis överallt. <3 Jag förstår dock precis hur du känner!

Skulle inte vi på buke kunna skramla till en kremering till dig om det är vad du egentligen vill? Om vi alla lägger en liten summa till dig så blir det ju en kremering av det ändå, så att du kan ha honom fysisk nära tills du vet var du vill släppa honom sedan!

Tänkte faktiskt likadant ❤️
 
Jag jobbar fram till den första juli innan min nästa semester börjar så jag hoppas inget oförutsett händer innan. Han kommer få ligga tillsammans med sin bästis, den lille cockern, så kan de springa och busa tillsammans över sommarängar och vintriga snöhögar när det blir så dags. :heart
 
Min lille varulv, jag har bestämt mig för att han får sluta nu i augusti/september.

Visa bifogad fil 149494

Usch, tårarna sprutar nu på jobbet. Måste skärpa till mig innan kollegorna börjar undra. 😭

Det är jobbigt med såna beslut. Jag var helt förstörd när vi bokade tid för Nike för några veckor sen.
Efteråt var jag såklart ledsen men kände ändå att det var rätt beslut för oss, hon är otroligt saknad men det är samtidigt skönt att ens oro släppt över hennes mående ❤💔.
 
Det är jobbigt och smärtsamt att säga hejdå. "Hejdå, och på återseende min vän".

Era hundar kommer leva för evigt inom er och deras närvaro kommer aldrig glömmas. Att man kan bli så god vän med ett djur så att man gråter när de inte finns längre, det är fan vackert ändå. :heart
 
Vet att du inte vill kremera men berättar hur jag gjorde med min hund:
Jazza, älskad, saknad. Togs bort pga cancer vid 12,5 års ålder. Veterinären kom hem och avlivade. Sedan, på kvällen, tog vi henne till krematoriet. Fick en fin stund där innan vi lämnade henne. Hämtade hennes aska på veterinärstationen i kommunen. Askan fanns i urnan hos oss tills drygt ett år efter. När tiden var mogen strödde vi hennes aska på fyra olika ställen; 1: hos uppfödaren, där hennes liv startade, och hon varit hos under åren. 2: i snön, som hon älskade att vara i, hon var en riktig vinterhund :) 3: i vattnet vid vår sommarstuga. Där hon suttit så många timmar och bara tittat ut över sjön och på alla olika sjöfåglar 4: under äppelträdet hemma. Det var hennes plats. Det var dit hon gick när hon själv fick välja, hennes egen plats, hennes plats på jorden. Ingen av våra senare hundar vill vara där, den är bokad av henne… ;) Efter sista spridningen brände vi urnan i spisen hemma och kastade upp askan i luften där den spreds för vinden. Där var allt avslutat. Jag är så tacksam för att allt fick ta tid, det blev så rätt som det kunde under rådande förhållanden.
Ville bara berätta hur vi gjorde med vår vovve, hoppas du hittar ett sätt som får dig att känna samma frid över det sättet du väljer för er sista resa tillsammans. Alltid fruktansvärt jobbigt och svårt, tänker på er!!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp