När buke ligger nere (som denna morgon - förmiddag)

Gnist

Trådstartare
Skickas det ut uppdateringar om vad som händer till moderatorerna då?
Om inte: Varför inte då?

Vet att många användare msn:ar med varandra och att även en del msn:ar med moderatorer och det skulle ju vara behändigt att kunna fråga och få svar på vad som händer med buke under sådan här problem, som är/kan bli långvariga beroende på orsaken till problemet.

Behöver ju inte vara världens mest detaljerade ingående beskrivning av problemet, men någon form av uppdatering till moderatorerna vore nog inte helt galet..

Sv: När buke ligger nere (som denna morgon - förmiddag)

Hmmm

Inte alla verkar ha berörts av detta :confused:

Fast jag vet med säkerhet att fler än jag inte kommit in i dag och även flera som har annan internetleverantör och bor i annan landsända än jag har inte kommit in..

I övrigt har nätet fungerat klockrent. Bara buke som legat helt nere.

I övrigt har nätet fungerat klockrent. Bara buke som legat helt nere.

Buke har funkat fint för mig idag, fast jag loggade in för inte så länge sedan:angel:

Men mitt MSN däremot..... Vill Inte logga in!!:mad:
Kan du logga in på MSN Gnist?

Jag har inte sett nått, loggade in 8.00 tills nu. Msn funkar samtidigt också:)

Jo, msn har funkat som vanligt idag. Lite klater igår med att det loggade ut och in lite nu och då dock.

Hmm.. min dumma msn vill Inte logga in.. Har felsökt men finner inget,stängt ner, startat om datorn - ja allt...

Blir galen snart:cool:

Jag kan svara för egen del: nej, det går ingen information till mig om att sajten är nere. Jag nöjer mig med att konstatera att så är fallet. Det enda jag får per mail är anmälningar (som för övrigt var 68 minuter sena idag).

Om du kollar gamla trådar om fenomenet så borde du veta att vi inte får någon info öht.
Jag tror inte ens Gunnar har våra privata mailadresser.
Vi är inte anställda att moderera, vi gör detta ideellt på vår fritid.

Har du provat att pinga (sök på ordet här på Buke så får du ett flertal träffar) Bukefalos när det strular? Det kanske inte alls är Buke som strular utan en server på vägen :idea:

Jag var inte inne i morse, men jag har inte haft några problem idag.

Tydligen har Telia någon typ av problem med trafiken gentemot USA, eftersom Bukefalos ligger på servrar i USA kanske det kan ha någon typ av samband.
Lite mer info om telia-problemen finns här:
http://www.idg.se/2.1085/1.119567

Fast jag har inte telia som leverantör. Har phonera, och inga problem med msn eller andra sidor :confused:

Nåväl, det rättade ju till sig :)

Okristligt tidigt i morse, låg buke nere när jag försökte hålla mig vaken på jobbet (skulle tro det är telia som är isp)...sisådär runt sexsnåret. När jag senare kom hem, vid halv åtta, fungerade det där (har telia som isp hemma).

Senast ändrad:

Warning: Unknown(/home/buke/public_html/f/includes/functions_mgc_cb.php): failed to open stream: No such file or directory in /global.php(360) : eval()'d code on line 9

Fatal error: (null)() [function.require]: Failed opening required '/home/buke/public_html/f/includes/functions_mgc_cb.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/buke/public_html/f/global.php(360) : eval()'d code on line 9

Kom upp alldeles nyss, men gick att bara uppdatera, så funkade det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama