När börjar vattengravar komma

Sv: När börjar vattengravar komma

ponny La, fast de är inte så vanligt, häst vet jag inte...

Knapp

Har bara varit med att vattengrav har kommit i 1.20 och högre för stor häst!

Senast ändrad:

Har bara stött på det i 130 och uppåt, men tycker inte att det brukar vara så vanligt i 130. Oftast kommer det i 140 tycker jag. :)

I Västerås har dom vattengrav som är ungefär en meter bred. Hade dock en bom över.
Stötte på den i regional 110.

TR säger "I klasser upp tom 1.40 m hoppning för häst och Medelsvår A för ponny får vattenspegeln sticka ut, framför eller bakom hindret, med högst 2/3 av sin längd. I klasser tom 1.20 m hoppning för häst och Lätt A för ponny ska det överbyggda hindret vara ett rättuppstående hinder med enbart bommar, placerat mitt över vettenspegeln."

Innan står det om häckar framför, men det står inget om höjd. Jag tolkar det som att "riktiga" vattengravar som bara har en häck framför får komma först i MsvB och 1,30.

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: tara
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
563
Senast: CaisaCax
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med en knapp månad kvar tills Longines Global Champions Tour landar i Stockholm 28-30 juni har nedräkningen börjat på allvar...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka