När började ni använda babysitter, bärsele och napp?

Sv: När började ni använda babysitter, bärsele och napp?

Babysitter: Vid två veckors ålder ungefär. Hade en med tre olika lägen så vi hade den på det lägsta läget från början, så hon nästan låg ner i den. Och bara korta stunder.

Bärsele: Vid 3-4 månaders ålder. Har en Ergo. Jättebra att bära i när dottern var mindre. Vi hade infant- inlägget också, men det blev bara knöligt och hon avskydde det. Så vi fick vänta tills hon kunde sitta i den.
Nu har jag börjat snegla på Manduca. Kan inte bära i Ergon själv, längre. Tycker den sitter obekvämt på mig. Men maken bär i den fortfarande.

Napp: Efter en vecka, efter råd av vår BVC- tant. :laugh:

Babysittern fick hon vid tre veckors ålder så med en extra del så kunde hon ha den direkt. Idag funkar den fortfarande, dock ålar och åmar hon sig så mycket så man får ha järnkoll på henne. Hon är snart 7 månader. Den vi har är fullt liggläge och sittläget kan man variera i tre olika lägen. Man kan även ändra hur man vill ha lutningen för fötterna. Sedan kan man antingen ha den så den gungar eller inte. Så den är väldigt varierande . Kanon !!

Bärselen hade vi från att hon var ca två månader och använder den inte allt för ofta. Vi har inget större behov av den helt enkelt, men när vi använder den är den kanon.

Napp började vi med när hon var 3-4 veckor. Idag tar hon den bara när hon är trött och ska sova. Knappt det alla gånger heller.

Napp: 5 dagar
Babysitter: 2 månader
Bärsele: Minns inte, men den har vi använt kanske 5 ggr, får så sjukt ont i ryggen.

Bärsele, efter ca 2 v var han lite stadig o kunde åka i den, nu är han 3 månader o har börjat åka framåt, han är 64 lång o väger 6 kg

han älskar redan att glo på tv

Men så små barn ska väl varken åka framåt i sele eller titta på tv?:confused: Har jag fått lära mig i alla fall.

Tv vet jag inte något om men Isak vägrar och då menar jag stenvägrar att åka mot mig de få gånger jag haft han i bärselen. /han är också 3 månader. Får han titta ut och se vad jag gör så är han nöjd! Förra veckan hade han en dag då han stenvägrade att ligga själv (vilket han oftast är nöjd med korta stunder så man hinner laga mat eller köra igång en diskmaskin) men det gick bra att bli buren :D så då åkte han med här hemma men vilket liv det blev när jag provade vända honom...

Jaa du får helt enkelt lita på att vi känner vår son bäst o vet vad som funkar för honom.

Han åker gärna mot mig oxå men frammåt är ju SÅ mkt roligare :O)

Ok, jag bara undrade! Eftersom jag hört/läst nånstans att man inte ska vända barnet framåt i vagn/sele före 6 månader, för att det inte kan hantera alla nya intryck ensam före det.

Självklart ska man lyssna på sitt barn och hur den vill ha det.:)

Ok jag tror inte ens vi kommer orka bära honom vid den åldern i selen...

På vilket sätt skulle barnet bli påverkat av "alla intryck" alltså skulle han må dåligt över det o i så fall på vilket sätt skulle det visa sig ?

Napp: Nästan direkt. Fick truga en hel del för att hon skulle ta den. Inte förns nu man kan ge den till henne och hon tuttar på den. Innan fungerade den mest nör hon skulle åka vagn.

Bärsele: 1 vecka. Men fick aldrig till det riktigt med hennes huvud. Det hängde alltid, hur man än spände den. Nu sitter hon framvänd istället då hon kan hålla huvudet själv. Dock får jag jäkligt ont i ryggen av den.

Babysitter: På en gång.

Tack allihop för era svar:)!

Någon som har tips på ergonomisk bärsele (alltså där man inte bara bär på axlarna utan även på höfterna etc) som man kan använda redan tidigt? Vi har en fin begagnad BB som bara sitter över axlarna som han trivs jättebra i, men som jag får ont i axlarna av. Jag har fjantigt mesiga axlar, har i princip aldrig värk eller problem med kroppen i övrigt, men axlarna är löjligt svaga - jag får t o m ont av blyförklädet man får på sig när man ska röntga häst, så att bärsele på axlarna inte passar mig kom ju inte som någon överraskning, direkt.

Har också en babybjörn som bara sambon kan använda.
Jag får ont i axlarna av den.

Napp började vi med tidigt.
Funkade inte att amma så han fick snutta på den och flaska istället.

Babysittern började vi också med tidigt och han älskade den.
Gungade som fasen i den:D

Liknande trådar

Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
670
Senast: Karfitsa
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 601
Senast: mily
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Hur i hela friden ska man tänka gällande saker till bebisen? Vi vill inte överköpa oss på saker men vissa saker känns ju nödvändiga. Så...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
11 589
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V