T
Tiggertjejen
Sv: När börja med p-piller?
Våra stallkatter missade vi så vi fick kattungar, mammaorna var 6 månader ty.
Våra stallkatter missade vi så vi fick kattungar, mammaorna var 6 månader ty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tiggertjejen skrev:Våra stallkatter missade vi så vi fick kattungar, mammaorna var 6 månader ty.
!Det är en huskatt/bondkatt
burton skrev:Ok! Det är lugnt! Jag började verkligen undra ett tag vad jag egentligen hade skrivit och fick kolla flera gånger.
TILL TRÅDSKAPAREN: Vad gäller din katt så är rekommendationerna att låta katten gå ett löp färdigt innan p-piller påbörjas och ska man sedan para så ska katten först gå ett helt löp när man slutat med pillren och när det andra löpet börjar ska katten till hanen.
Vagis skrev:Men ok. De har många hemlösingar och en del katter som farit illa. Jag förstår inte varför DU skall må dåligt utav att ta hand om en sån. Det är väl tvärtom. Det känns skönt och bra att göra världen en liten aning bättre. Att hjälpa en hemlösing till eget gott hem. Att hjälpa den på att åter lita på människan. Att älska och bli älskad.
Det är faktiskt halva nöjet med en katt från ett katthem. Köpa sig en smula extra gott samvete. Faktiskt. Bättre än en liten relik som folk på medeltiden gjorde...
Mabuse skrev:Fast med den logiken borde ju ingen köpa friska, välmående djur från bra uppfödare, utan bara ta hand om vanvårdsfall.
När jag köpte min katt så var det absolut viktigaste kravet att det var en social katt och psykiskt okomplicerad katt. Jag vill ha katt för att ha en social kompis, inte för att göra världen lite bättre.
filiduttan skrev:är det en bonnkatt tycker jag du ska kastrera istället. tycker avel på bonnkatter är oerhört oseriöst. *piskstraff*