När börja gå ut?

Bismark

Trådstartare
Jaa.. sitter här och funderar, när ska man börja ta ut sin kattungar egentligen? De ska bli ute/innekatter när de blir "stora". De är nu 4 månader och tycker att det är väldigt spännande men mest hemskt de gångernma de har fått vara med ute nu.

Tycker det är taskigt att släppa ut dem nu i kylan. Och sen ska de ju bli kastrerade innan de får gå ut själv med.

Men är det för tidigt att ta med dem ut när man själv ändå är ute? Typ som när man går till soptunnan och så? Mina andra katter är ju stallkatter så med dem hade man ju inte samma problem..

Sv: När börja gå ut?

Hur får man dem att acceptera koppel då?? De blir galna av att ha halsband på sig..

Men men.. Gubbarna här hemma får ju sig ett gott skratt iaf! :rofl: Isa med kisekatterna i koppel ute på promenad.

Mina katter gick ut för 1a gången när de var ca 3-4 månader.

Då var jag tvungen att gå före så de kunde komma efter och hoppa upp till matte för de vita var ju så läskigt.
Ingen risk att de fick för sig att smita!

Den här vintern va de dock andra puckar. Det kom ca 15 cm snö på natten och när katterna fick komma ut sprang de som idioter i snön tills de kom in för att vila och sen ut igen.

Fast sen när snön låg kvar var det inge kul längre, nu är det bara ett måste för att få friskluft de går ut!

Vi fick kattungar under sommaren så då var det inga problem. Bägga mammorna var utekatter så vi lämnade helt enkelt altandörren öppen och lät mammorna ta ut sina ungar när det ansågs passande. Funkade hur bra som helst.

De är sånna fegisar, hade ute dem en stund idag igen. Tog ut sem i famnen och släppte ner dem på gården. Vad är det första de gör? Jo vänder och springer i full fart uppförtrappan till ytterdörren coh sitter sen där och tittar enormt förnärmat på mig "Matte är du inte klok? Släpp in oss nu":love:

Får helt enkelt ha dem ute små stunder tills de fattar att det kan vara kul att vara ute, kanske ta med deras favvoleksak ut?

Har en katthona på 5 månader hemma!
Ska oxå börja släppa ut henne snart, men lite kallt än!
Hon har börjat vilja gå ut, men så fort jag släpper ut henne och stänger dörren så sitter hon och skriker och vill in!
Men så fort det börjar bli varmare så får hon lära sig!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar