När bör man kolla dräktighet...

EmelieR

Trådstartare
Jag kollade mitt sto på 16 dygnet- gick inte att urskilja om det var fosterblåsor eller cystor- första gången jag seminerade i år...
Nu var det tyvärr inget och jag seminerade igen...
Vilket dygn bör vara säkrast att kolla henne? Jag vill ju kolla för tvillingrisk- annars hade det kvittat. Ska inte göra fler försök...

Naturligtvis kan allt hända- det är jag införstådd med men när kan man senast klämma ev tvilling.

Sv: När bör man kolla dräktighet...

När mitt sto gick med tvillingar på dygn 18 så sa de att det inte var så stor ide att klämma. De var för stora då.

Risken för att båda skulle försvinna blir väl större ju längre tid det går (egen teori).

Men de kunde inte se på dygn 18 om hon var dräktig... inte förrän på dygn 23 kunde de utläsa att hon inte var det...

Idag är hon på dygn 21- bör jag kolla så snabbt som möjligt?
Om hon inte är dräktig- bör hon brunsta?

Ja du borde kolla så snabbt som möjligt!
Jag är inte helt insatt i hela avelskarusellen, men hon borde ju brunsta om ifall hon inte är dräktig, men ston kan ju vara luriga så det är inte alls säkert att hon är dräktig bara för att hon inte brunstar om.

Ring och fråga din seminvet, h*n borde ju ha stenkoll :D

Dom flesta UL:ar väl på dygn 17 sedan igen efter några dygn just för att utesluta tvillingar, iaf det jag läst och lärt mig på detta forum.

Håller med i vad Bellini säger, ring din semivet, h*n vet ju hur det är. Men jag skulle ha ul:at snarast iaf :)

Lycka till och hoppas hon är dräktig :D

Naturligtvis vet jag exakt vad jag borde ha gjort... Har ju ett föl vid sidan som gick igenom hela karusellen förra året...

Meeen- det har hänt så mkt på sistonde... finns i annan tråd...
Jag har inte orkat försöka hitta folk till att lasta för att hoppas att hon är dräktig för att sedan inte vara det som förra omgången. Det knäcker mig nog nu...
De trodde dräktighet på dygn 17 men fanns inget på dygn 20... Därav har jag väntat. De har inte sagt något om tvillingrisk heller...

Veterinären tyckte vi skulle vänta några dagar till så att vi ser hjärtljud. Var ingen tvillingrisk enligt stationen hon är seminerad på.

Whiii- kollad igår på 32a dygnet... Där fanns liv!!! Men jag skulle inte vara helt säker ännu... mkt kan hända...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 789
Senast: _Taggis_
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 460
Senast: Lyxzen
·
Avel Hej Alla! Mitt sto seminerades med hip hop i Juni. Hon hade släppt 2 ägg så veterinären ville kolla henne några dagar tidigare så det...
Svar
15
· Visningar
4 571
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10