när bör hästpassen komma??

Sv: när bör hästpassen komma??

Martina_m skrev:
Är det passtvång så ska det gå undan, vare sig man betalar extra eller inte. Som sagt, mer folk behövs:bump:

Men kom igen......som Choklad skrev, alla har väl vetat MINST 3 år att alla hästar ska ha pass innan 2006. Det känns som folk har haft tillräckligt med tid på sig att fixa det.

Zlatan skrev:
Men kom igen......som Choklad skrev, alla har väl vetat MINST 3 år att alla hästar ska ha pass innan 2006. Det känns som folk har haft tillräckligt med tid på sig att fixa det.

jag vet inte vart du bor och var du får för information. Jag är ingen som är ute och tävlar och få reda på vad som händer. Jag fick reda på det strax lite innan sommaren förra året. Och när vi stallade in hästarna igen efter sommaren tog vi dit en som chipade och gjorde konturdiagram och det var till ca 30-40 hästar, detta blev alltså den 1 okt (om jag minns rätt). De pappren jag fick skickade jag direkt till ägaren (då jag bara har en foderhäst). Och jag vet att det kommer skickas till henne och inte till mig.
Men min största fråga är varför hennes namn inte står med på listan de har.

Det har stått i alla hästtidningar, på nätet, pratats om på nyheterna osv.

Svårt att missa att de skulle ha hästpass senast 1jan 2006?!

Skaffade till min kallblodstravare 2001(!).

Nya hästen har inte fått än för jag köpte henne sista oktober och förra ägarna tappade bort registreringsbeviset 1998 utan att göra något åt det...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 623
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 743
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30