när böjade ni känna??

Sv: när böjade ni känna??

Vi hade försökt i 8 månader, 7 ggr hade jag blivit skengravid och haft alla möjliga symptom och jag hade gett upp hoppet om att bli gravid, innan mensen fick jag bara en skum känsla att det tog sig, magen blev lite svullen och jag testade så fort mensen inte dök upp.

Efter ett tag började brösten växa och jag blev väldigt trött och yr. Sen kom foglossningarna.

Blev väl inte direkt sugen på något, hade en vecka då jag var helt galen i turkisk peppar och åt så jag fick blåsor i hela munnen! Jag blev jätte äcklad av chips och är det fortfarande! På slutet var jag tokig i filmjölk med skivad banan ;)

Har nog glömt häften, tur att man blogga i princip varje dag :D

Båda gångerna har det tagit runt 8-9 månader innan det tog sig och jag har varit skevgravid i runda slängar 16-18 ggr. Men när det var på riktigt så visste jag. Det kändes i hela kroppen. Svårt att förklara. Brösten blev dubbelt så stora och en känsla som jag inte kan beskriva fanns där innan mensen var sen. Andra gången testade jag inte förrän i vecka 8-9, jag visste ju att jag var gravid... ;)

Jag anade vid utebliven mens. Så jag testade i v. 5.
Då hade jag inga symtom alls, förutom utebliven mens. Sen kom lite ömma bröst. Inte värre än vid mens-ägglossning.

Har fortfarande inga symtom förutom en större mage då, brösten har väl växt nån storlek också (röven likaså :o)

oki...:) börjat få lite känning i magen, typ som vid ägglossning fast lite lättare men det har suttit i nu i tre dagar har lite lätt illamående på mornarna o ibland på kvällen, så jag börjar väl misstänka att det är något på g?? fast det kanske bara är önsketänkande??

får tyvärr hålla mig några dagar till annars visar inte testet något om de skulle vara något på g.. annars hade jag redan gjort det;)

hur länge tror du det är sedan du i såfall blev gravid??

så skoj att läsa här då min bästa vännina oxå tror (e helt säker på att hon e gravid) Hon kan ej testa i nu heller!

Det var en söndag som jag började känna en ohygglig mensvärk. Trodde att det var mensen som var på gång, så jag la in en binda ifall den skulle komma. (Jag var på jobbet)

Ingen mens kom, men värken var fruktansvärd. Kändes precis som om jag skulle få mens närsomhelst, men när den inte kommit på torsdagen så testade jag mig och fick ett starkt plus.

Dagen efter kom första illamåendet. Då var jag i v 5.

Vet inte ännu om jag är gravid. Beräknad mens den 14-15 maj. Fick mensvärk den 12:e, men det har inte kommit något ännu.
Brukar få mensvärk och det andra på stört annars. Ingen värk i brösten eller i korsryggen som jag brukar få jämt. Förstår ingenting just nu!!! ?????
Känner mig varm och svettig på nätterna växlande med frossa. Och den här molande värken hela tiden.
Har illamående till och från. Kan inte äta större måltider, utan måste äta små och oftare.

om jag nu är gravid så är det bara 2 kanske 3veckan. har inte kännt sådan värk i magen innan, konstant typ mensvärk, inte riktigt så stark, nu i tre dagar..tyvärr har jag varit lite slarvig med att hålla räkningen så är inte riktigt säker på när jag ska ha min mens nästa gång men om ca 4dar. får göra ett test då:) om det inte händer något innan dess:confused:

Vet inte ännu om jag är gravid. Beräknad mens den 14-15 maj. Fick mensvärk den 12:e, men det har inte kommit något ännu.
Brukar få mensvärk och det andra på stört annars. Ingen värk i brösten eller i korsryggen som jag brukar få jämt. Förstår ingenting just nu!!! ?????
Känner mig varm och svettig på nätterna växlande med frossa. Och den här molande värken hela tiden.
Har illamående till och från. Kan inte äta större måltider, utan måste äta små och oftare.

du beskriver mina symptom på pricken!!!:laugh:

Ja du, jag är i vecka 14 och känner fortfarande ingenting. :D
Förutom det uppenbara, magen har äntligen börjat puta lite och det känns lite om man går med supersnabba steg eller reser sig upp våldsamt/hastigt från liggande. Då känns det som ett lätt håll i 1 sekund.

Innan dessa påtagliga förändringar med magen märktes inget alls, jag testade tom en gång extra flera veckor efter att jag plussat bara för att jag var så skeptisk.

Edit: Jo, dagarna innan jag plussade 15/3 började brösten ömma. Det var anledningen till att jag testade, nu i efterhand vet jag att jag då var i vecka 6. Ömheten höll i sig typ en månad, nu känns de som vanligt igen.

Senast ändrad:

Mina bröst ömmade och jag mådde morgon-illa när jag var i 4:e veckan. Vi skämtade om att jag måste vara gravid, och ja, det var jag. Skrattar bäst som skrattar sist.
Det var inte planerat eller önskat på något vis så den graviditeten avslutades på momangen.

Fick dessutom RIKTIGT ont i ländryggen, och gyn såg något på ultraljudet som orsakade smärtan. Hans brytning blandat med en borr i rummet bredvid (renovering) gjorde att jag inte uppfattade vad det var.
Ryggontet släppte dagen efter aborten, vilken befrielse det var!

Blev en aning avskräckt - ska man må så?? - så det kommer nog dröja innan jag planerar en graviditet. Om jag nånsin gör det :smirk:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
580
Senast: Choco
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 957
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar