När betalar man in stamboksföringsavgiften???

Dolly

Trådstartare
Hej! På lördag ska jag premiera mitt sto, anmälningsavgiften är betald och vi ha fått hem ett program. Men nu när jag och pappa läste igenom programmet lite nogrannare insåg vi att man ska betala in en stamboksförigsavgift om man vill stambokföra sitt sto.

När betalas detta?!?!

Innan premieringen eller efter premieringen?

Enda anledningen till att jag premierar är ju för att jag vill stamboksföra henne! Hon är 3 år.

Sv: När betalar man in stamboksföringsavgiften???

Stambokföringsavgiften betalar du efter avelsvärderingen.

Vilken ras är ditt sto?

Angående xaheenas påstående finns det många raser där det inte är krav att stoet ska ha haft föl för att få stambokföras, t ex de flesta ponnyraser.

Ber om ursäkt, men tog för givet att det handlade om ASVHs stambok, och där är det inget påstående utan fakta.

Hehe... det är ett liten russ. ;)

Men när de är stamboksförda så är de väl avelsvärderade och får ett nr i slutet av namnet? tex. Pluttan 1234. Eller? jag är verkligen dålig på detta :D

Jag antar att du skall till Uddetorp och visa Platina som treåring, eller har jag helt fel????
Jag kommer att vara på plats för att visa ett av våra treårs ston, och önskar er lycka till !

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 450
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 885
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka