Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, be om lov för att höja hyran behöver man inte göra. Vi fick, när vi bodde i hyresrätt, alltid ett informationsbrev om att hyran skulle höjas en viss procent i god tid innan hyran höjdes, så det tycker jag att man skickar ut som stallägare också om hyran ska höjas.
När det gäller lägenheter tror jag att hyresvärden måste informera i god tid innan en hyreshöjning. Detsamma gäller nog inte för stallplatser men jag tycker det tillhör god ton att göra det ändå.
Om vi byter resonemanget mot ett solarie. Solariet har mest gamla solsängar och ägaren bestämmer sig för att uppdatera sig och köper in helt nya High Tech värstingsängar och byter ut hela sortimentet. I och med detta sparar han dessutom en hel del arbete då han slipper byta ut rör och reparera sängar hela tiden, och samtidigt höjer han solpriset från 30:- till 50:- per gång.
Tycker du då att det är rimligt att han måste kolla med varenda kund han har först ifall dom hellre vill ha kvar dom gamla sängarna och det lägre priset.
Är det något man som solariekund förväntar sig???
Priset delat med antalet månader förväntad hållbarhet och sen dela det på antalet hästar som använder dom. Om du vill vara helt korrekt. Lite risktillägg kan nog vara klokt också för det är ju inte alltid saker och ting håller som förväntat.