G
Gisburne
En bekant vill bli av med en 4-hjulig flakvagn, och jag funderar på om mina normalstora shettisar kan dra den...? Vagnen har bildäck och är ganska hög, men skakelfästet är i gengäld ganska lågt. Det jag är fundersam kring är NÄR man anser att en vagn är för stor för en häst? Mina shettisar är ju 102 och 96 cm höga - vad är för stort för dem? Just nu är vagnen fastfrusen i marken så jag kunde inte rubba den, men enligt ägaren så är det inga problem för en person i min storlek (ganska kort) att flytta den själv när den som sagt inte är fastfrusen. Den är alltså inte så fasligt tung, eller snarare, den rullar bra.
Så vad tror ni? Är det något att satsa på? Jag skulle i så fall ha den till vardagskörning, övning inför brukskörning och till praktiska göromål som att köra vatten till betet m.m. Inget att tävla med alltså!
Så vad tror ni? Är det något att satsa på? Jag skulle i så fall ha den till vardagskörning, övning inför brukskörning och till praktiska göromål som att köra vatten till betet m.m. Inget att tävla med alltså!