När är det för kallt?

Rosenblad

Trådstartare
Vid ungefär vilka grader behöver man lägga på en häst ett ländtäcke vid ridturerna, som inte är klippt men inte har särkilt tjock päls.

när det är extra kallt ute karnsje??min går med täcke,men har ej länd täcke på ennu när jag rider.

Det är ju så individuellet. Det andra gör med sin häst kanske inte passar för din häst.
Däremot tycker inte jag att man behöver använda ländtäcke så fort man börjar använda täcke i hagen. En häst i hagen står stilla mestadels och håller inte igång sina muskler.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
444
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 520
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka