När är det dags att så?

Mischmasch

Trådstartare
Jag vet att det står på påsarna men det är lite svårt och veta vad som är lämpligt just där man bor, (Luleå).
På Atlasblommorna står det slutet av april-början av maj. Och på Balsaminerna mars-april.
Kanske blir bra ifall jag planterar dom i slutet av det "spannet" då? Alltså början av maj och i april.
 
Sv: När är det dags att så?

Ja, när det står ett "från-till" datum så brukar det vara söder till norr, så nån gån i slutet av perioden borde vara bra!men lite beror det ju på om du har tillgång till extraljus oxå, då kan man ju så lite tidigare... Lycka till!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
341
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 372
Senast: Amha
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 538
Senast: Blyger
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp