Nu har lillhingsten varit i vagn 6 ggr och det fungerar utmärkt. Det går att ensam köra en liten runda i skogen i skritt och trav och kör man på ett fält så svänger han snällt åt höger och vänster och tannar när man ber om det.
Då är han väl nästan att räkna som inkörd, va?
han är fortfarande lite "vinglig", men jag antar att det blir bättre när han börjar bjuda framåt ännu mer - kanske kommer det när han blir skodd, just nu är han väldigt öm...
Hur definierar DU inkörd?
Hur mycket kör du med unghästen innan den klassas som inkörd
(Och ja , jag är så hemsk att jag varken har svängel + draglinor eller baksele. Jag kör mina hästar på i det närmaste plana grus- och skogsvägar, med travsele på och har inte för avsikt att göra på något annat sätt...)
Då är han väl nästan att räkna som inkörd, va?
han är fortfarande lite "vinglig", men jag antar att det blir bättre när han börjar bjuda framåt ännu mer - kanske kommer det när han blir skodd, just nu är han väldigt öm...
Hur definierar DU inkörd?
Hur mycket kör du med unghästen innan den klassas som inkörd
(Och ja , jag är så hemsk att jag varken har svängel + draglinor eller baksele. Jag kör mina hästar på i det närmaste plana grus- och skogsvägar, med travsele på och har inte för avsikt att göra på något annat sätt...)