När anmäler ni till tävling?

_Peplis_

Trådstartare
Om anmälningstiden går ut den tex den 10:e. kl 18:00 När anmäler ni er då?
Flera veckor? Några dagar? Eller samma dag kl 17:59?
Eller anmäler ni er inte alls utan efteranmäler?

Kan vara lite intressant att veta då vi har EM-kval för ponny på klubben snart och endast 8 stycken ponnys är anmälda (och minst 30 storhästar) och anmälningstiden går ut nu på Tisdag..

Senast ändrad:
Sv: När anmäler ni till tävling?

Jag skulle anmäla mig i god tid om jag har möjlighet. Är jag osäker på om jag kan den dagen tävlingen är, så skulle jag vänta och anmäla mig när jag är säker... :)

Jag brukar nog vara rätt sen...kanske en vecka innan om jag är duktig. När jag ser sista anmälningsdatumet känns det alltid som att det är så långt bort men sen är det plötsligt imorrn!!

När vi hade vår tävling anmälde sig hälften precis innan tiden gick ut eller efteranmälde sig... Så att få anmält sig nu borde inte betyda sååå mycket!

beror på när jag bestämt mig för att starta på den tävlingen. Oftast brukar jag dock vara lite seg och anmäla mig kanske några dagar innan. Men ibland har man ju bestämt sig tidigt för att åka dit och då anmäler jag direkt och ibland blir det ju hastigt att man vill åka till någon tävling och då har man inget annat val än att efteranmäla. Jag har dock hittills endast efteranmält mig en gång.

Jag försöker från början lägga upp en plan på vilka tävlingar jag skall åka på. Då är det lättare att se att det inte blir för ofta. Bra om man har ett mål över vad man vill uppnå.
Jag vet dock att min plan alltid spricker någonstanns :smirk: men några veckor i förväg, då proppen kommit ut. När väl tiden har gått ut så har den, då anmäler jag mig inte, hatar att rida efteranmäld. Ok, kanske om det är något speciellt.

När jag bestämt mig för att vara med på den tävlingen. Ibland blir det flera veckor innan anmälningstiden gått ut och ibland blir det kvällen innan tävlingen är.

Jag tar emot anmälningar på våra tävlingar och de flesta kommer in sista dagarna. :cool:

när jag är helt säker på att jag vill rida tävlingen. till fälttävlan brukar det bli i god tid, hopp å dressyr brukar bli senare

Jag brukar anmäla ett par dgr innan.
Tävlar distans och start/anmälningsavgiften är i regel på minst 400.-
Så jag brukar vänta att anmäla även om jag bestämt för att tävla tidigare. Ifall det händer något så man ej kommer till start så man slipper betala ändå.

17:59 oftast! :devil: hehe eller ifall har det blivit så väldigt ofta genom åren. men till förra tävlingen anmälde jag dagen innan! :banana:

ska skicka iväg anmälning denna v till en som går ut på mån, det kallar jag att vara i tid! :banana:

brukar vara lite seg på att anmäla men docl anmäler jag alltid i tid men oftast en elelr två dagar innan. är jag duktig kan den komma iäg nån vecka innan.

Samma dag eller dagen innan. Tycker inte att det tillför något att vara ute i alltför god tid, något kan ju inträffa så att man inte kommer iväg som man tänkt sig till tävlingen.

Håller med, jag brukar nästan alltid anm i "sista minuten"

Har själv hört till skaran som alltid efteranmälde i hoppning :angel: Nu för tiden har jag bivit så duktig så jag gör en årsplan och vartefter propparna kommer så lägger jag in datum i Outlook som påminner mig. När jag nu dessutom är arrangör och har hand om alla anmälningar, startlistor, uppstallningar,boende och resultat mm så är man ju väldigt tacksam för de som kommer in i tid. Men än viktigare än att anmälan kommer in i tid (det kan man lösa med efteranmälningsavgifter, så lär sig folk snart om man vill vara elak :devil: ) är att man skriver på anmälan under övrigt vad man har för önskemål om starttider, uppstallning, samåker med någon, ska bo där, har ilsken häst, box, kan inte stå själv, har med mig husvagn eller vad det nu kan tänkas vara. Det blir så mycket lättare att lösa ev önskemål om man vet om dem innan istället för att komma på tävlingsdagen och vilja byta box, starttid etc. :D Det mesta går att lösa bara man vet om det i tid....

Säger alltid att nu ska jag vara ute i god tid , men på nått vis blir det alltid dan innan jag skickar in anmälan :p :angel:

jag brukar försöka anmäla mig minst en vecka innan tiden går ut.
Nu har jag iof anmält mig till en tävling som går först sista helgen i Juli men det är för att få en bra stallplats :smirk:

kanske 1-2 veckor i förväg brukar jag anmäla mig;). Så fort jag får tillfälle efter listorna kommer upp så man inte glömmer :)

Har planerat in alla tävlingar för sommaren nu. Så fort det finns proppar för dem kommer jag anmäla mig. Och när jag fått hem licensen :p

18.15 sista anmälningsdagen :angel: :D . men dom var snäll så jag blev inte efteranmäld :bow: . (fick stryka mig endå, hästen blev halt)

annars su brukar jag anmäla mig en vecka innan ungefär

Hmm, nuförtiden så är det ju ofta så skönt att man tom har till 00.00 på sig (de flesta som har anm via equipe använder detta) så nu behöver man ju inte få panik och springa in från stallet för att sitta och svära över sitt långsamma modem som aldrig kommer vidare när klockan är 17.59.... och man har 3 hästar kvar att anmäla. Så nu sitter man likadant kl 23.59 istället.... Nej är faktiskt urkass på det här med att anmäla i tid, har flera hästar och ofta så velar man fram och tillbaka över vilka som skall med, vilka klasser skall de gå som skall med, mm och därför blir det ofta så att även om man sitter med proppen i näven några dagar innan så blir aldrig beslutet slutgiltigt förrän precis innan anmutg (eller några minuter efter har dock aldrig åkt på att bet eftanmavg för att det varit en halvtimme försent). Dessutom är det ju så att det handlar om ganska stora kostnader med tävlingarna, anmäler man då tidigt och någon av hästarna skadar sig eller helt enkelt inte känns ok så skall man klydda med det för att inte behöva betala full anmavg, har hänt och därför har man sparat en del kronor på resans gång genom att inte anm förrän i sista sekunden.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 234
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Vi har precis skaffat ny häst. Vi har nu 4 stycken och ena är till salu på försäljnings stall. Nu blev ponnys halt på försäljnings...
Svar
9
· Visningar
1 531
Senast: Cambrie
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka