Nappa upp kattunge.

Monifa

Trådstartare
Sådär nu ska Sören (som han nu heter) nappas upp för kung och fosterland. Fick hem mjölkersättningen idag (har "tvångs" ammat kattmorsorna, har ju två som har mjölk fram till idag. Inte uppskattat men nödvändigt :( )

Beställde hem ersättning av märket PetAg "KMR" samt nappflaska och nu har vi precis haft första matningen. Jag jobbar ju med kalvar och vet att det tar ett par matningar innan de fattar och gillar läget. Att gå från riktig mjölk till ersättning är ju inte det godaste direkt :meh:

Hur som, lindade in lilla Sören i en handduk och sen var vi igång. Urk sa han, fick värma om mjölken igen och då var det bättre. Visste inte att katter var så känsliga för temperaturen? Är det bättre med lite för varm än lite för kall? Vet att kalvarna kan få magknip av kall mjölk men riktigt sååå illa var det inte för herrn ifråga den hade bara svalnat pyttelite från kroppstemperatur.

Aja, andra frågan. Parrafinolja - ja/nej? Vill underlätta bajseriet och har förstått att man kan ge det i ersättningen?

Fråga två: Kan jag ha färdigblandad för en hel dag i kylskåpet och värma upp? Kan jag värma samma flera gånger eller blir den dålig?

Hur underlättar man bajseriet? Vid förstoppning hur gör jag då? Och vad är täckena på förstoppning?

Fick ut en rejäl korv på han igår morse, inget bajs sedan dess. Försöker stryka magen med en ljummen bomulls rondell efter matning + att han alltid kissas efter mat.

Alla råd mottages :)

Här är Sören!
1078339_10151567295031376_92328637_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp