Sv: Napp eller ej?
Min son hade ett väldigt snuttbehov, och jag lät honom snutta men det går tyvärr inte alltid att ha honom vid bröstet. Han tog nappen och det var inga problem.
Kunde tyvärr bara amma honom på i 3 månader och delamma i ytterligare 2 månader. Han sov i vår säng och då var min tutte hans napp.
Och så är det nu med. Han får nappen i de situationer jag annars skulle givit honom bröstet.
När han är så pass stor att jag inte skulle amma honom, så kommer jag försöka vänja av honom med nappen, för jag tror att när bebisen blir större så blir inte nappen en ersättning för bröstet utan en vana för barnet. Typ som någon röker eller måste tugga tuggummi.
Han har aldrig napp när han är nöjd, och har han napp och börjar jollra så åker nappen ut på en gång.
Jag vill inte ha barn som sambons kusiner. 4½ åringen har både napp och snutte och slutade nyss med nattblöja! Hon kan inte sova utan napp och snutten och får nappen när hon är ledsen, hennes bror på 7 år har också snutte när han ska sova! Tyvärr har jag inte träffat mamman så jag kan fråga henne om hon skulle kunna tänka sig att amma sina barn när de ska sova
Kan ju lägga till att min 8½ månader använder nappen mindre än 4½ åringen dessutom. Han tar oftast ut den själv när han ska leka eller prata medans 4½ åringen snackar på och man hör inget. Man säger åt henne att ta ut nappen och hon säger igen vad hon sa och sen in med nappen igen.