Nån som har en häst e. Clinton?

Baddy96

Trådstartare
bara nyfiken om det är nån mer än jag här som har en häst e. Clinton? Har själv en jättefin 7-åring e. CLinton-Gibramino
PICT2637.jpg

Sv: Nån som har en häst e. Clinton?

Fin häst :)
Har ingen Clinton-avkomma själv men känner en som har,
ett 4-årigt sto ue: Landgraf I. (Hon är importerad från Tyskland)
Har själv en vallack e: Lanthano :)

:) :) tack....tycker att det är lite konstigt att det inte verkar finnas så många clinton-hästar i sverige....det är ju en väldigt populär hingst....och han lämnar bra hästar även om de har VÄLDIGT mycket humör:)

Ja, jag känner bara hon som har, ska vara ärlig och säga att jag har inte sett så många andra e;Clinton...Skulle själv inte säga nej till en Clinton-avkomma ;) Han (och hans avkommor) är VÄLDIGT läckra :love:
Har ni tävlat något?

:rofl: :smirk: just nu tävlar vi bara små klasser, typ 1 meter-1,10 meter för jag har haft lite problem med honom. CLinton-hästarna har ju ett j***a humör.....:) blev i och för sig varnad när jag köpte honom men vem jan mostå min lilla läckerbit:rofl:

Okej :) Men lycka till i framtiden, hoppas ni går långt, vilket jag tror ni gör :D Ja vem kan motstå :p

Vilken Clinton är väl en synnerligen befogad fråga i detta sammanhanget:confused:

Det finns två stora skimlar som heter Clinton;) Men det är alltså den som tävlat för Belgien!

japp...inte den som thomas Voss red..det var väl en valack?:) hade konstig teknik måste jag säga...benen pekade ju rakt fram när den hoppade.

Visst är det den Clinton som har värsta humöret och sparkar efter lite hinder? :p (han är min idol)

ja det är det...och jag lovar att hans avkommor har prcis lika mycket humör..hjälp vad jag har kämpat med mitt "monster" men nu börjar det funka

fotografhoppning.jpg

hihi, okej :p Tycker du har en superfin häst! :)

japp...inte den som thomas Voss red..det var väl en valack?:) hade konstig teknik måste jag säga...benen pekade ju rakt fram när den hoppade.

Öhh.... som är en av tysklands högst rankade avelshingstar på hoppsidan idag..... och som nog i tyskland hålls högre än "din" Clinton......

:crazy:

Vann jag en fribetäckning med en Clinton skulle de inte skicka semin från Belgien, om man säger så.....

:confused: :confused: sa jag att den clinton som thomas voss red var dålig..???? nej det gjorde jag inte...tycker att även det var en fantastisk häst, men du kan inte säga annat än att den hade annrolunda teknik:) ....Även den clinton jag pratar om är högt eftertraktad i avel, har fått sluta sin tävlingskarriär eftersom han används så mycket i aveln.....Och att placera sig som individuell 4:a i OS tycker jag är ganska bra....

men som sagt så är båda Clinton underbara hästar med otrolig kapacitet....:) :)

för övrigt så finns det en artikel om den clinton jag menar på tidningen ridsports hemsida....sök på clinton...bl a nämner dom att han är en av europas mest eftertraktade avelshingstar

Jag vet mycket väl vem din hästs pappa är, oroa dig inte. Har sett honom live hemma hos sig till och med. Kan hans meriter och håller fullständigt med om att han är en av de mer eftertraktade hingstarna i Europa, speciellt efter Cornet Obolenskys fantastiska avelsframgångar. Att sen Dirk Demeersmann sluta tävla honom har nog mer än en förklaring, men ändå... En fin hingst är det, som visat sin kapacitet (och sitt humör) många gånger.

Jag har själv seminerat med hans blodslinje så jag förnekar inte alls att det finns fina kvaliteter där. Men det gör det även hos Clinton e: Carolus, var bara det jag ville peka på. Och att den Clinton inte är valack.....

oj det visste jag faktiskt inte....var nästan helt övertygad om at den clinton var valack.....snygg är den i alla fall....kan väl sammanfatta med att båda clinton är superfina.....men den clinton e. Carolous tävlar den fortfarande? den måste vara ganska gammal nu väl?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar