Nån Som går på VOLTIGE?!

T

Tartuffe

Är det nån här som går på voltige? Har gått? Jag går i ett lag från Borrby, jätte kul! :D Vi letar just nu ny voltige häst, innan har vi haft en nordsvensk från ridskolan som hette Ullis men Molle som är äldst i vår grupp ska fylla.. 16 eller 18 nu och ni som är med i voltigen vet ju att man bara får tävla 1 år i skrittklassen när man e så gammal så nu ska hela vårt lag försöka med lätt galopp, och Ullis kan vi absolut inte ha om vi ska tävla i de, hon nästan skenar på volt, dessutom så tror vi nu att det är nåt fel på henne för när vi började med voltige på henne, var hon jätte snäll och gick jätte fint på tävlingar och hon fick jätte mycket beröm från folk vi inte ens kände men nu så är hon jätte elak, på vår sista tävling innan vinter så började hon trava i skritten och hon bockar när Molle skulle göra sin kür och är allmänt jävlig mot oss hela tiden, så vi tror att hon antingen är utbränd av ridskolan eller så har hon ont någon stanns.. :'S Synd, för hon var jätte duktig annars! Men nu åter, är det nån här som går på voltige? Isf, för vilket lag? :P Och har någon lite livlig fantasi som vet någon häftig rörelse (behöver inte bara vara dom som går på voltige som svarar här) som man kan göra i küren? Skulle vara jätte roligt om man hade någon kontakt med nån från ett annat lag! :D

Sv: Nån Som går på VOLTIGE?!

Vad gör man när man gör en kür?

När man är på en voltige tävling så ska man först göra grunden som är två delar, det är övningar som alla som är med i den klassen måste göra, när man gjort dom 2 delarna så går man över till küren och det är 2 övningar som man kommit på själv tex. man står upp och sätter sej sen ner o gör nåt me händerna o sen hoppar man av ! :)

det låter enkelt:P ni måste ha skitbra ballans ju :P jag har svårt o sitta still bara jag rider en smal häst :P
Men till voltige .. Jag har inte direkt några ideér ... har tänkt lite men det ända jag ser framför mej är en frammåtvolt på händerna när man sitter ner *skratt* det blir nog en duns i hästryggen och för övrigt ganska omöjlig att utföra:P

haha, jaa d é d nog tyvärr, för vårt lag iaf :P vi är inte såå smidiga, dom flesta i dom andra lagen går ju på gymnastik typ 3 gånger i veckan men d gör inte nån av oss,så vi är inte särskilt duktiga på att göra sånt :D Men änså länge har vi klarat oss rätt bra! :)

Men ändå. vad häftigt att överhuvudtaget göra konster på hästryggen:P Men gör ni alla konster när hästen bara skrittar eller gör ni i alla gångarter? Hehe, jag tror säkert att ni är jätteduktiga, hela voltigehögen ;P

vi har börjat göra i galopp oxå, men vi gör aldrig i trav efter som d bara går att tävla i skritt o galopp klasser. Imorrn ska vi åka o kolla på en ny voltige häst till oss (och nybörjarna :() som står på Bollerup. Synd bara att den ska stå på ridskolan, jag tycker den e för fin för att få gå lektioner med lektionsryttarna, jag hade gärna villat ha han här hemma men vi har ingen plats kvar i stallet tråkigt nog.. :( Men men, man kan väl inte alltig få som man vill. HeHe, tack så mycke :D

Jag ska be mamma att kolla på honom :)

Vad läskigt! men ni måste träna balansen extremt bra när ni håller på med sånt va?
Nää, man får ju inte det, tyvärr .... hehe, de va så lite så :D

haha, ja ganska mycke iaf :) har du gått på voltige? :D

hehe nej ja har bara testat nåra gånger uppsala voltige håller till i samma stall ja rider:) va på väg att börja i höstas men tiderna passa inte så bra:(

hehe okej, va synd för d e jätte, jätte roligt!! :D:D:)

Jag håller också på med voltige, men enbart som tränare. Har varit det i över 15 år nu.
Jättekul att det kommer upp nya klubbar och hoppas att ni kan komma igång ordentligt till denna säsong :)

Klart du vågar prova... man börjar ju inte med de svåraste sakerna utan ofta har man en trähäst eller så gör man i stillastående eller skritt tills man känner sig säkrare och har tränat upp sig. Ett steg i taget recis som med allt annat :D

Jaa, prec! D e skit kul!!! Nästan ingen kan tycka d e tråkigt!!! :D:D:D:d

Ohh, vikket lag tränar du? :D Haha, tack, vi ska kolla på en häst i Lund nu som e korning mellan fjording o nåt annat, men den e inte alls lik en fjording så där e nog ganska lite i den, den e rödblack o ganska kraftigt bygd, hoppas d blir den vi köper :d Vi ska vara fadder åt ett nytt lag, vet ännu inte vilket men d kommer vara nervöst!! :D

Jag tränar Hallsta Voltige, vi har dock haft hästproblem i flera år men nu har vi ett par stycken som funkar och hoppas komma ut på banorna igen. En av åra tjejer startade individuellt i höstas så nu känns det som vi är på G:

Men jag är så feg! jag tror jag håller mej till hoppning som värst:D Då hoppar man ju lite på hästryggen. om man överdriver mkt vill säga:D

Liknande trådar

Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 837
Senast: Buck
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: Tinuri
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Senast: zoowie
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 517
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka