Nån Som går på VOLTIGE?!

Sv: Nån Som går på VOLTIGE?!

Okej, jag har inte träffat nåt lag därifrån ännsålänge, men vi har nog inte varit på samma tävlingar då :D Vad kul att d ska komma lite fler lag, ska ni börja i skrittklassen? :)

Hahaha, men d e skit kul !!!! man börjar ju lungt när man e nybörjare sen blir man smidare o sånt!! :D:D:):)

Nja, vi brukar inte åka till SKåne och tävla så mycket. Känns lite långt ;)
Här uppe har vi inte haft skrittklass riktigt på samma sätt som ni har där nere. Dock har det varit i år. Så ett av våra lag var med på en tävling i höstas. Har tidigare tävlat en del med nybörjarlag och även lånat ut mig själv och häst till ett finskt lag på SM för några år sedan.

Vi har varit hästlösa men nu har vi tre stycken som är tänkta i verksamheten om allt klaffar så nu bli det väl lite mer tävlingar, exakt vilka konstellationer det blir är inte klart. Kan bli 1 skrittlag och 1 lättklass samt ett par individuella, eller så får vi till och med upp ett gäng i mellan eller svår. Vi har vår första tävling i april så tills dess ska vi ha bestämt oss är det tänkt.

Jag verkligen ÄLSKAR voltige. Har letat efter en häst att rida voltige på i hundra år känns det som. Jag har ridigt voltige på typ ridläger i 5 år irad, jag har också tränat det lite privat, men har aldrig hittat något stall där dom har voltige. :) Men jag verkligen älskar det :) Jag har ju gjort bakotkullerbytta på häst :) Det är faktiskt hur roligt som hälst :D

Det finns två klubbar i Stockholmsregionen som jag vet har voltige. Dels Stockholm voltige och sen Botkyrka.

Tyvärr finns det inget voltige lag på min klubb :/ synd för jag hade verkligen velat det. Har ridet de i sommras och de är supersoj! :D Är föredetta gymnast så de vore skoj att kunna koppla ihop gymnastiken och ridningen på ngt vis :)

Vad synd!! finns d ingen klubb i närhetens som har voltige då? Du hade säkert varit jätte duktig, d e ju jättebra om man varit gymnast innan för då kan man göra mer på hästen, har bara gått på gymnastik när ja va 6 år sen slutade jag så ja e inte så jätte vig nu :)

Liknande trådar

Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 837
Senast: Buck
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: Tinuri
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Senast: zoowie
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 517
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka