Nån mer än jag...

Sv: Nån mer än jag...

Killen är ju pressad.
Kolla vilket spektakel han måste gå igenom för att få gifta sig med kvinnan han älskar.
Kan man se annat är sammanbitet missnöjd ut under sådana förhållanden?
Det här är en man som är van vid att styra sitt eget liv och just nu skuffas han runt som ett tillbehör på ett litet konstigt lands PR-spektakel.

Du har säkert rätt faktiskt...

Han faller absolut inte mig på läppen, men det hade ju varit jättejobbigt om så varit. Att behöva konkurrera med en het prinsessa om killens gunst hade nog knappast utfallit till min favör.

Detta är väl lustigt.

Man bedömer folk efter hur de ser ut på bild. Jag gör det också.

Jag tycker till exempel att Lars Lejonborg ser förfärligt otäck ut. Samma med Annie Lööf. Fast människor som känner dem säger att de är väldigt trevliga. Stefan Löfven ser inte kul ut heller. Fast han uppenbarligen gillas av många.

Själv förekommer jag inte på bild. Just för att jag ser så hemsk ut. Jag vill inte ha den där anskrämliga osympatiska människan spridd över landet. Jag skäms inte över mig själv lika mycket som jag skäms över bilder på mig.

Tänk vad olika man kan se det, jag har fått intrycket att M jobbar ideéllt på Childhood, lever på sin förmögenhet och hjälper behövande barn medan CP mest kör racing.

Verkligheten behöver ju inte vara som det ser ut menar jag. :)

Exakt, hon jobbar mycket med detta. Men är inget man får läsa om i tidningarna..

Jag tror att han matchar Madeleine ganska bra. Jag får riktigt dåliga vibbar av henne, hon verkar sjukt otrevlig, brattig och ytlig, och Chris verkar inte heller ha så mycket djupt tankeinnehåll heller.

Hon är ju inte direkt intresserad av att representera Sverige, hon vill mest leva jetset-liv och glida runt på röda mattan i USA. Men klart att hon inte abdikerar, hon vill ju ha apanaget :angel:

Tänk att det kan vara så olika. Carl Philip och Victoria verkar ju vara varma och fina människor, men Madeleine, usch...

Kunde inte sagt det bättre själv.

här har vi koll förstår jag...
Madeleine bor i USA för att kunna leva svenssonliv
Svenssonliv? Skulle inte tro det va :)

Hur kom det sig då att lilla madde gled förbi i bussfilen (det senaste "heta") som om det vore vilken självklarhet som helst för en svenssonlivslevare som hon?

Tänk att det kan vara så olika. Carl Philip och Victoria verkar ju vara varma och fina människor, men Madeleine, usch...

Det kanske är tvärt om?
Att spela spelet som Monark med familj ger ju vissa förmåner.
"Prins" Daniel har ju gift sig till en bra position.
Snacka om klassresa!

KL
Vilken obehaglig tråd...
Här bedömer man människor efter vad de ser ut? Hur de ser ut på bild?

Den som diskuterar vad de gör, det kan väl va en intressant diskussion. Men hur människor ser ut?

Kl
Vi hade denna diskussion på jobbet igår. En kollega har direktinput om prinsessan och kunde meddela att hon ofta uppför sig som hon vill - dvs är ganska bortskämd och tror att hon har rätt att ignonera regler osv i tex universitetsbibliotek.
Vi konstaterade också att brudparet ser bra ut men killarna som tycker Madde är vrålsnygg konstaterade att Chris kommer att vara otrogen - "det syns på honom", vilket dom inte kunde förstå.
Det var vår diskussion det.

Vilken obehaglig tråd...
Här bedömer man människor efter vad de ser ut? Hur de ser ut på bild?

Den som diskuterar vad de gör, det kan väl va en intressant diskussion. Men hur människor ser ut?

Jag tänkte detsamma faktiskt. Hade nog lite naivt väntat mig mer på senior.
Men det är bra att veta att utseende, drag, utstrålning och minspel på bild är direkt sammankopplat med personlighet och handlingar. Då kan ju alla i fortsättningen undvika våldtäktsmän, mördare, misshandlare, otrogna, mytomaner och så vidare bara genom att kasta en blick på dem.
smile.gif

Men folk är ju precis såhär som tvärsnittet på Buke visar. Hela tråden säger ju egentligen inte ett skvatt om Chris, men mer om hur människor egentligen fungerar och tänker.

Det måste ju vara oerhört skönt att vara så snygg och bra att man dels kan ta sig rättan att döma folk utifrån den uppfattning MAN SJÄLV gör sig av det som syns i massmedia, dels är så skicklig att man anser sig kunna göra en rättvis bedömning. Och så klart oantastlig själv.

Inga grå små möss här inte.

:bow:

Av någon anledning kommer jag få svårt att ta nästa "alla ser bra ut som de är, det är bara ytliga som dömer efter utseendet"-moral, som rätt ofta dyker upp ffa här, på allvar.

Fast så är det ju, för mig ialla fall. Men att det skulle vara så för alla, det är ju en omöjlig utopi.

Jag kan visst bilda mig en uppfattning utifrån utseende, och i ett givet sammanhang göra en värdering. Men inte av något människovärde. Jag kunde inte bry mig mer om hur folk väljer att se ut. Det är mer valet som är intressant för mig.

här har vi koll förstår jag...
Madeleine bor i USA för att kunna leva svenssonliv
Svenssonliv? Skulle inte tro det va :)

Hur kom det sig då att lilla madde gled förbi i bussfilen (det senaste "heta") som om det vore vilken självklarhet som helst för en svenssonlivslevare som hon?

Hovets bilar FÅR åka i bussfilen. Oberoende av vem som sitter vid ratten.
Så det är inget att reta sig på alls, tycker jag.

Jag hade inte orkat reta mig ens om det var en yuppie i BMW som åkt i den märkvärdiga bussfilen. Pallar bry sig, liksom...

Nej, och det är väl dessutom knappast bara prinsessor och yuppies som tar sig friheten att välja bussfilen (härreguuud!) ... Även hyfsat många vanliga "svenssonlivslevare" kan nog påträffas där.

Jag tänkte mer på att det är intressant att vissa som i normala fall hävdar utseendets obetydelse inte anammar det i det här fallet.

Själv kan jag gott erkänna att jag är ytlig, men inte i meningen att jag drar paralleller mellan utseende, personlighet och handlingar.

Absolut. Jag är absolut inte ofelbar i trafiken, jag retar mig mer än vad som är nyttigt på folk som vägrar acceptera bilköer utan ska tränga sig i tomfilen för att komma längre fram i kön. Det kan t o m hända att jag lägger mig över två filer (med stora ekipaget) just för att förhindra det. Ja, jag erkänner, jag är en lagbrytare emellanåt.

Men därifrån till att reda sig så mycket så det blir huvudrubriker i tidningen då lillsessan väljer en bussfil (som hon förmodligen har rätt att göra om än med viss tvekan för moralen) - gäsp.

Men vad är "ytlig" egentligen? Ja, det självklara: när ytan är allt som betyder något och allt handlar om vilket sken saken ger.

Men att göra en helhetsbedömning som inte inkluderar utseende är ju stört omöjligt, i alla fall för mig. Sedan bryr jag mig inte om HUR folk ser ut, utan mer ATT de ser ut (äh, fattar någon?).

Att jag sedan har en smak som inte alla har (mina f d karlar har inte något gemensamt utseendemässigt med varken varandra eller min make) är ju bara en del av den JAG är. Hade aldrig kunnat stå ut med någon som är korkad eller elak, oavsett om de sett ut som en grekisk gud i någon annans ögon.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
904
Senast: Shixle
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 623
Senast: MJLee
·
L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 582
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 889
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar