Namntråd för föl 2014

Tingeling

Trådstartare
Vilka namn har ni till era föl som föds 2014?

Om jag får ett sto ska hon heta Fairytale.
Om jag får en hingst är jag lite inne på Fair Enough. Men inte säker.
Båda efter mamma Fairy Girl.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Fina namn!

Jag har funderat lite på Silke, och då tänker jag mig att det passar både ett sto och ett hingstföl. Mamma heter Fendi och pappa Sir Oldenburg. Annars kanske Siri på ett stoföl?

Men ponnyfölet vet jag inte, mamman heter Blixtra men kallas alltid Dingla och pappan till fölet heter Tom Sawyer.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Å, jag kände en Fairytale en gång, det var en jättefin häst! Jag har namnförslag till min, men trots att jag inte är särskilt vidskeplig egentligen känns det tokigt att diskutera dem redan - jag har ju haft en del trassel med den här dräktigheten... Du får veta när jag har ett friskt föl :-)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Fendi... Är du Lisen? (Som om du skulle avslöja det då )
Hon har iaf en Fendi :)
Fast det kanske är en valack???? :D
Silke var väldigt fint på både sto och hingst!!
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Nej jag är inte Lisen, Sara heter jag :D

Men jag har en häst som heter Fendi ändå.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Jaha! Jag höll på att bli tolv igen :D
Klart du också kan ha en Fendi :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Blir det ett stoföl blir det Primula, annars vete Katten.
Vad sägs om Rudolf:p
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Om det blir en hingst så ska han heta Tucson om det blir ett sto så blir det antingen Veracruz eller Visalia.
Alla är namn på städer. Liksom både mamman och pappans namn. Pappans börjar på T och mammans på V.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Veracruz gillade jag :) och Tucson med.
Kul med stad tema!
Jag har tänkt att köra alla (om det nu blir mer än ett ) föl, på Fair-namn.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Fina namn!

Jag har funderat lite på Silke, och då tänker jag mig att det passar både ett sto och ett hingstföl. Mamma heter Fendi och pappa Sir Oldenburg. Annars kanske Siri på ett stoföl?

Men ponnyfölet vet jag inte, mamman heter Blixtra men kallas alltid Dingla och pappan till fölet heter Tom Sawyer.

Men fölet måste heta Huckleberry Finn isf!!!!
Om det blir en hingst såklart :D
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Haha, ja kanske det var ju ganska fyndigt ;) Vad ska man kalla den för i så fall? jag föredrar ju egentligen korta namn.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mitt förra sto fick Kalix, Alexandria och Halifax - städer med X i och med pappans eller mammans begynnelsebokstav.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp