Namnhjälp!

sofieolsson

Trådstartare
Hej!
Jag har stora problem att komma på något bra hingstnamn till mitt kommande föl. Eftersom jag väldigt gärna vill ha ett stoföl så kommer det säkert en hingst och jag har verkligen ingen aning om vad den i så fall ska heta...
Stonamn är klart.

Fölet blir e. Hip Hop u. Lambourghini ue. Little Boy (-Jumper-Lansiär-Gaspari-Barbarossa)

Hjälp någon?

Sv: Namnhjälp!

Japp, Lambourghini heter hon. Åtminstone på pappret. I vardagligt tal har hon i hela sitt liv hetat Tjolanta (oftast blir det Tjolle). Så naturligtvis kommer fölet att kallas för Tjolahopp :banana:, men det kan den ju inte heta i papprena!:angel:

Bara att fortsätta på danser eller bilar.....
Dans
Lambeth Walk
Linedance
Headbanger :D

Bilar
Lincoln
Lloyd
Lexus
Lotus
Hillman
Hudson
Honda :D

Lindy Hop

eller olika Lambourghini modeller:

Diablo
Countatch
Murciélago
Gallardo

Har varit inne på att fortsätta med bilnamnen. Tjolles mamma heter Linsy och hon har två helsyskon som heter Lotus och LaSalle (bilar allihop). Men jag tycker inte jag hittat något fint bilnamn på L eller H...

Lindy Hop har jag faktiskt varit lite inne på, men är det inte lite tjejigt?

Honda :rofl:

Lexus eller Lincoln är nog bäst än så länge... :)

Fler förslag? :angel:

Har varit inne på att fortsätta med bilnamnen. Tjolles mamma heter Linsy och hon har två helsyskon som heter Lotus och LaSalle (bilar allihop). Men jag tycker inte jag hittat något fint bilnamn på L eller H...
Lindy Hop har jag faktiskt varit lite inne på, men är det inte lite tjejigt?

Honda :rofl:

Lexus eller Lincoln är nog bäst än så länge... :)

Fler förslag? :angel:

Haha.... Hummer är en bil:rofl:

Charleston är mitt förslag, mer maskulint än Lindy Hop.

Tack för tipset! :)
Står nog dock fast vid Lexus eller Lincoln.

anb: Jag vill gärna ha ett namn på H eller L eftersom föräldrarna + morfar börjar på det. Men tack för tipset ändå!;)

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 617
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 385
Avel Jag har ett föl e. godkänd halvblodshingst u. ridponnysto som kommer växa över och bli storhäst. Hur tycker ni att jag ska regga fölet...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama