Görel
Moderator
Honom har jag bara vaga minnen av.Jag får lite rysningar varje gång jag ser de namnen... vi hade Oliver från den uppfödaren på ridskolan ett tag, en riktig stjärna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Honom har jag bara vaga minnen av.Jag får lite rysningar varje gång jag ser de namnen... vi hade Oliver från den uppfödaren på ridskolan ett tag, en riktig stjärna!
Jag har delat stall med Ctouths uppfödare och det var bland annat henne jag tänkte på med dekorations-C. Finns både Cammeth och Calmiakh bland släktingarna.
Ruccola däremot från grönt av mig
Bättre än CewinFinns åt andra hållet också.
Tittar på dig Cevin
Bättre än Cewin
Sekretariatet på Täby Galopp var väldigt glad att Sosalolomome inte kom till start.Jag minns med värme fölungen Myocastor Coypus (Sumpbäver) som en stackars speaker kämpade med att uttala, utöver att namnet i sig är fantastiskt kul. Efter det fick jag mig en tankeställare om att det finns fördelar med ett namn man inte måste läsa 6 ggr och stava sig igenom långsamt för att uttala.
Det vet jag men det låter feminint för mig.Fast det är ett latinskt namn på en geografisk plats, det har inget med femininum att göra.
Nu när jag ändå har ett flow så lägger jag även Celeste och Celeber till din framtida namnbank! Kanske även Cerberus och Centurion?Det lägger jag på minnet!
Och Cerise också, I’m on fire härDet lägger jag på minnet!
Celibat, Celiaki...Och Cerise också, I’m on fire här
CebollaCelibat, Celiaki...
Det skulle vara ett sto tyckte folk. Så jag började ändra namnet, typ Caledonian Boy osv men nä, jag bestämde att då får det låta feminint.Vad är det för fel på Caledonia?! Vi har ju Kaledoniderna (dvs fjällkedjan) i Sverige
Väljer hellre Cinderella än Xinderella, men då försvinner så klart kopplingen till pappas namn helt. Jag har egentligen inga tankar om att fölen måste börja på en viss begynnelsebokstav så jag slipper krångla med X om jag inte vill.Haha
Visst är det härligt att vara inkonsekvent?
Men Xinderella kanske kan kännas lika bra?
X lär bli en utmaning. Jag tycker Q var svår nog.
Det finns en finsk kennel som heter c'mere, uttalas Kmere och är en förkortning på come here.
Ridå.