Det går iaf att uttala!Åh hjälp. Då hade jag verkligen tagit en Ruccola alla dagar. Är ju dessutom gott.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går iaf att uttala!Åh hjälp. Då hade jag verkligen tagit en Ruccola alla dagar. Är ju dessutom gott.
Har en dröm om en småskalig uppfödning där jag döper alla föl efter karaktärer eller platser från böcker, tv-serier eller filmer. Xanderella skulle både följa och bryta mot den idén.Det går bra hälsar namnstasi
Gillar namnet jättemycket, tycker absolut att man får göra så. Jag hade ett sto som tyvärr inte blev dräktigt med Nintender, hon hade ett namn med begynnelsebokstav T, om det blivit ett föl skulle den hetat Tinder (fanns noll st Tinder på blup då) om det var en hingst och Tinderella om det var ett sto
Vi har en Annas' foodcourt här. Inget hästnamn men det kliar i ögonen varje gång jag kör förbi!
Det drygaste namnet just nu är nog Ctouth Eller syrranshäst, Ruccola. Flyingeuppfödning dessutom. Varför döper man hästen efter en sallad?!
Men det kan ju ingen rimligtvis veta, att den som skickade in den hästens registrering egentligen menade att skriva Magic? Har man helt fri namnsättning så får nog också uppfödaren ta ansvar för att stava rätt, tänker jagAbsolut, men till exempel Madick var ju menat att heta Magic - visst funkar det förstnämnda men är ju inte riktigt som man tänkt sig
Jag minns med värme fölungen Myocastor Coypus (Sumpbäver) som en stackars speaker kämpade med att uttala, utöver att namnet i sig är fantastiskt kul. Efter det fick jag mig en tankeställare om att det finns fördelar med ett namn man inte måste läsa 6 ggr och stava sig igenom långsamt för att uttala.
Conthagious hade jag inte gillat, pga stavningen. Texas Hold'em tycker jag är fint, värt krånglet med apostrofen.en Congraths som är efter Conthargos - enda referensen är stavningen (skäms lite här) men det kändes rätt - hade Conthagious som alternativ eftersom han föddes under pandemins år 2020 men skippade det.
Well... Islandshästars gårdsnamn kan vara lite lätt utmanande för ovana speakers också! Prova att uttala "Kirkjuferjuhjáleiga" korrekt till exempel (en gård på södra Island)Jag säger det igen, arabhästutställning med en massa polska namn är INTE roligt för speakern! När jag skötte siffrorna fick jag hjälpa speakern med vissa av namnen
Säg "Taraszcza" eller "Towarszysz Panczerny" snabbt några gånger
Well... Islandshästars gårdsnamn kan vara lite lätt utmanande för ovana speakers också! Prova att uttala "Kirkjuferjuhjáleiga" korrekt till exempel (en gård på södra Island)
jag har fått mycket kritik för jag döpte mitt hingstföl till Caledonia. När till o med min försäkringsmänniska sa att det där kan du inte döpa han till så beståmde jag mig, jo det kan jag och det gör jag. Ungefär som en 6åring ”jag bestämmer själv”.
Superbra associationer! Vad kul!Jag älskar verkligen namnfunderingar.
Jag har också ett hyffsat tema men det finns alltid undantag såklart men då finns också en förklaring
Stoföl får namn på mammans begynnelsebokstav och de namnges efter städer/orter - så det finns en Vilhelmina, en Veracruz och en Valdivia. Hingstar får namn med referens till pappans namn, gärna på begynnelsebokstaven och gärna med nån form av ort närvarande, det finns en Texas Hold'em som är efter Hasard (därav kortspelsreferensen + Texas då som är en delstat i USA) en Congraths som är efter Conthargos - enda referensen är stavningen (skäms lite här) men det kändes rätt - hade Conthagious som alternativ eftersom han föddes under pandemins år 2020 men skippade det.
Exakt såMen det kan ju ingen rimligtvis veta, att den som skickade in den hästens registrering egentligen menade att skriva Magic? Har man helt fri namnsättning så får nog också uppfödaren ta ansvar för att stava rätt, tänker jag
Jag tycker det låter feminint - på ett sto perfekt.Vad är det för fel på Caledonia?! Vi har ju Kaledoniderna (dvs fjällkedjan) i Sverige
Konsonanter och gärna lite extra många w....Welshponnyer kan ha rätt utmanande namn också
Jag tycker det låter feminint - på ett sto perfekt.
Jag hade lätt valt det på en Cardento-avkomma.Jag tycker det låter feminint - på ett sto perfekt.
Ibland kan maskulina namn sluta på a och det blir superfint, dessutom.Fast det är ett latinskt namn på en geografisk plats, det har inget med femininum att göra.