namnbyte??

Nominous

Trådstartare
ja jag undrar bara rätt och slätt om man kan göra ett namnbyte på en reggad hund?? han ska ställas och jag har höga förväntningar på han - men hans reggnamn är sååå fult!! :devil: så jag undrar bara om man kan ändra det innan hunden fått några meriter eller så?? (inte för att det spelar såå stor roll men är man petig så är man) :D

tänkte mest efetrsom tex travhästar får du ju döpa om innan dom gått premielopp - men efter det är det stopp.
 
Sv: namnbyte??

Jisses anådan nu är väl folk fåfängda om nåt. Men hunderiet har inte nåt sina höjder än det märks.

det är väl bara o kalla hunden nåt annat o låta det stå i stamtavlan, va spelar det för roll är det inte vad hunden preserar som räknas ???
 
Sv: namnbyte??

såg nu på skk´s hemsida att det kostar 450 för att göra ett namnbyte. men vad gäller för bytet??
 
Sv: namnbyte??

men bry dig inte om att svara då.. jag får väl vara hur fåfäng jag vill. :devil:

Maila o fråga tror ingen är så beskymrade över så larviga grejer så de ens har tänkt tanken över ett namn byte.

Detta är ett forum jag svarar om jag vill :devil:
 
Sv: namnbyte??

Uppfödaren kan det inom en viss tid.

Ändring av inregistrerad hunds namn
kan endast ske på skriftlig begäran av
uppfödaren och senast 3 månader efter
ursprungsregistrering.

Jag personligen skulle dock aldrig byta namn på en hundvalp, oavsett hur fult valpköparen tycker att det är :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: namnbyte??

Håller lite med PIRU :p Min nya hund har världen fulaste namn :p Ori.. visst det är förkortning på ett väldigt fint namn Orion men fult! :p Men jag tycker att har dom en gång lärt sig namnet så är det onödigt att byta :p Funderade länge på vad jag skulle kalla honom, men valde att låta honom heta som han gör =)
 
Sv: namnbyte??

Håller lite med PIRU :p Min nya hund har världen fulaste namn :p Ori.. visst det är förkortning på ett väldigt fint namn Orion men fult! :p Men jag tycker att har dom en gång lärt sig namnet så är det onödigt att byta :p Funderade länge på vad jag skulle kalla honom, men valde att låta honom heta som han gör =)

men hallåå... jag skulle byta i stamtavlan - så det står ett lite flottare namn i resultaten. han kommer alltid att heta bart hemma även om han skulle döpas till bert..
 
Sv: namnbyte??

Jahaaa :p då förstår jag :D hehe då kan jag ju tillochmed förstå att du vill ha ett flottare namn ;)
 
Sv: namnbyte??

mne du är ju alltid så jävla larvig att snacka med på buke..

Det får du tycka det är helt okej!
Du har aldrig snackat med mig på buke så det vet du inget om.

va tror du jag tycker om dig då? det vill jag inte ens skriva här. jag är fan inte så töntig att jag ska byta namn på min hund bara för det inte är fint nog i stamtavlan. Sen tror du jag bryr mig det minsta om vad folk tror o tycker om mig på detta forum nej knappast.
 
Senast ändrad:
Sv: namnbyte??

Det får du tycka det är helt okej!
Du har aldrig snackat med mig på buke så det vet du inget om.

va tror du jag tycker om dig då? det vill jag inte ens skriva här. jag är fan inte så töntig att jag ska byta namn på min hund bara för det inte är fint nog i stamtavlan. Sen tror du jag bryr mig det minsta om vad folk tror o tycker om mig på detta forum nej knappast.

Nu tycker jag att du går till överdrift.. vilket inte är ovanligt när det gäller dig o det du skriver..
Hur gamal är du egentligen?
Du beter dig som en osäker 15:åring
Bete dig som folk!
 
Sv: namnbyte??

Tänk så här i stället. Att har du en sån fin hund och du tror han är championämne, så är det ju bra han har ett ovanligt namn. Då kommer folk komma ihåg honom.
 
Sv: namnbyte??

Nu tycker jag att du går till överdrift.. vilket inte är ovanligt när det gäller dig o det du skriver..
Hur gamal är du egentligen?
Du beter dig som en osäker 15:åring
Bete dig som folk!

vadå till överdrift?

undra vem som går till överdrift byta namn på hunden för det inte är fint nog är så töntigt att jag aldrig sett på maken. Namnet spelar väl ingen roll mina hundar har också fula namn men jag döpte om dom själva sen fick dom ha namnet kvar i stamtavlan.

Sen som jag skrev du får tycka vad du vill radon me varför får inte jag det?
 
Sv: namnbyte??

grejjen är det att du bara tjaffsar till det hela tiden!
Du dumförklarar massor av människor här hela tiden.. iaf i flera av trådarna jag läst... men nu vill inte jag att det här ska bli någon tjaffstråd IGEN mellan dig o nån annan! Så detta är det sista jag skriver till dig...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 655
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 886
Övr. Hund Det problemet har dykt upp för mig och min hund och jag vet inte riktigt hur jag ska agera. Hunden är 3,5 år gammal, har varit sjukt...
Svar
13
· Visningar
1 221
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp