namn ur Astrid Lindgrens sagor

kisse

Trådstartare
Våra tre första barn har alla fått namn som finns med i ALs sagor. Det har dock varit helt omedvetet, men många har kommenterat det.

Jonatan, Anton och Lina ska ju få ett syskon snart och nu vill jag fortsätta trenden, funderar på Emil till pojke, och Lotta eller Kajsa till flicka, men jag kanske har missat några jättefina? Vilka kan ni komma på? :)

Sv: namn ur Astrid Lindgrens sagor

Lisabeth, Mio, Rikard, Teddy-Freddy, Malin, Ronja, Birk, Lovis, madicken (margareta), Ida,

Vad som är fint överlåter jag åt dig :) smaken är olika! Dessa kom jag på i en hast ska fundera lite till!

Nils, Rasmus, Annika och tommy, jonas och maria, lasse, bosse, lisa, britta, anna, olle och kerstin Gunnar! Oskar

Senast ändrad:

Jaa, Ida absolut! Det är jättefint, kort och lätt att stava osv.

Jonas tycker jag också alltid är fint. Och Annika för den delen.

Jag skulle dock inte döpa ett barn till Ida, jag heter det själv och har hela mitt liv fått heta slida :crazy:

:( FY vad trist!!!

Tycker att Ida är jättefint, men det heter fyra av mina kompisars döttrar, så det går nog bort ändå.

Kajsa o Lotta är mina favotjejnamn hittills, Emil, Oskar o Alfred är killfavoriterna tror jag. Men det går ju tyvärr att rimma rätt fult på både Lotta o Kajsa...

Om någon vill reta någon så spelar det ingen roll vad denne heter. Retas gör man då ändå.

Kom på två namn till Sofia och Mattis om ni vill ha två ur bröderna lejonhjärta och två ur Emil!

Är man lite bukeskadad om man ligger och tänker på namn ur Astrid Lindgrens sagovärld innan man ska sova?

(skrev för övrigt mitt specialarbete om Astrid Lindgrens liv, hon var en väldigt intressant person)

jo tänkte fel Mattias hette ju han som var "falsk" och angav sofia.

Hm... Nästan rätt.

Pelle Melker Stina Nisse Malin Johan Niklas ur Saltkråkan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka