Namn på leksak från 90talet.

Whoever

Trådstartare
Nu har jag googlat halva kvällen. Jag och mina kompisar hade i början av nittiotalet pollypocket liknande leksaker. Det fanns små hästar med "riktigt" hår som köptes i set om fem. Och små människor med hår, Det fanns små lusthusliknande hus till dom och dom hade underlag som man kunde fästa i varandra som pusselbitar. Färgskalan var väldigt tjejig med mycket lila, rosa och turkos. Dom små människornas hår var antingen i hästsvans eller två tofsar på sidorna och och det fanns massa olika "teman" att välja mellan. Kläderna var fasta och inget som kunde bytas vad jag minns. Jag var mest intresserad av hästarna och minns att jag inte fick köpa dom zebrafärgade för mamma för jag hade så många redan.

Någon annan som minns dom?

Belleville?

Edit: Äsch, de hade ju inte "riktigt" hår, nevermind.

Åhhhh jag hade såna hästar. Tyvärr bara 5. Kompisen hade en sån människa i balklänning. Den bodde i hennes Polly Pocket (på tal om PP)

Åh, då är jag fräck och lånar tråden lite... Syrran hade ett gäng dockor som vi i åratal funderat över namnet på. 90-tal det också, typ 2 dm långa skulle jag tro. Plasthuvuden och plastskor, tygkroppar som var allmänt sladdriga, vi kallade de sladderdockor bara. Håret var riktigt och varenda en hade sneakers och varje docka hade ett namn under sin sneaker. Minns att hon hade en som hette Laura bland annat. Låter det bekant för någon?

Själv hade jag typ 5 cm höga bebisar med tygkropp och plasthuvud med huva, de kom med gåstolar vill jag minnas. Är det någon som minns det också tro? Tidigt 90-tal.

Åh, då är jag fräck och lånar tråden lite... Syrran hade ett gäng dockor som vi i åratal funderat över namnet på. 90-tal det också, typ 2 dm långa skulle jag tro. Plasthuvuden och plastskor, tygkroppar som var allmänt sladdriga, vi kallade de sladderdockor bara. Håret var riktigt och varenda en hade sneakers och varje docka hade ett namn under sin sneaker. Minns att hon hade en som hette Laura bland annat. Låter det bekant för någon?

Ertl Dolls?

Jag fick en snilleblixt och googlade small zebra toy 90s. Leksaks kollektionen heter "Cutie club".
Haha. Jag som funderat av och till på dethär i flera år..

Men åååh, jag var tvungen att googla och såna hade ju jag! Hade jag helt glömt bort :love:

Älskar sånt här! Jag kan sitta och googla och kolla runt på eBay i evigheter efter leksaker jag hade eller ville ha som liten :D Har även samlat på My Little Pony i många år, tyvärr har jag ingenstans att ställa upp dom - dessutom skulle väl dottern inte låta dom vara ifred! :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka