Namn på bakterier!

I

Inloggningsnamn

Är det någon som vet namnen på vilka sorters goda bakterier hästar har i sina tarmar, antagligen är det säkert massor med olika sorter men vad heter de? :confused:

Loggan

Sv: Namn på bakterier!

Bland annat olika arter av streptokocker, stafyllokocker, bacillus, lactobacillus, E. coli, enterobacter citrobacter mfl.
Svårt att säga vilka som är goda, det viktiga är att balansen stämmer med det som skall brytas ner så att rätt miljö bibehålles.
PL

Sv: Namn på bakterier!

Vilket mag och tarmprodukt stämmer mest in för att återställa balansen t ex efter en pencillinkur?

Loggan

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: cassiopeja
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 498
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?