Namn med dubbel-s? (ej smeknamn)

purity_666

Trådstartare
Det är ju himla ovanligt. Jag kommer på ett: Assar. Hur många kommer ni på? Då räknas inte namn som Bosse, Lasse, Cissi och sånt, utan grundformen av namn.

Dubbelkonsonanter i namn i originalform verkar överhuvudtaget vara ganska ovanligt. Heter ni något med dubbla konsonanter? Eller känner någon kanske?

Dubbelkonsonanter i namn i originalform verkar överhuvudtaget vara ganska ovanligt. Heter ni något med dubbla konsonanter? Eller känner någon kanske?

Är det ovanligt? Anna, Annie, Annika, Ebba, Filippa, Emma, Sanna, Tommy, Johannes, Dennis, Elliot, Lennart, Petter, Staffan. Det är namn jag kommer på på rak arm. Finns säkrt hur många namn som helst.

Det är ju himla ovanligt. Jag kommer på ett: Assar. Hur många kommer ni på? Då räknas inte namn som Bosse, Lasse, Cissi och sånt, utan grundformen av namn.

fel..

Dubbla s kommer jag inte på så där på rak arm. Men dubbla konsonanter är ju verkligen inte ovanligt, finns ju massor både vanliga och ovanliga namn. Mitt namn innehåller dubbla konsonanter

Förvisso finns det personer som heter Bosse, Lasse, Cissi även om de kan vara smeknamn för Bo, Lars och Cecilia. De kanske inte är lika vanliga som namn än som smeknamn förstås.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 742
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 472
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om...
Svar
19
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka