Prosit
Trådstartare
Idag är det dags. Den lilla skruttan jag tog hem från katthemmet är inte riktigt kry. Hon har fortfarande diarré och det spelar ingen roll om hon äter vanlig kattmat, specialmat eller fiskdiet. Hon är lika lös ändå. Hon bajsar pölar och det luktar ovanligt illa. Hennes mage låter som en tvättmaskin.
Hon lägger inte på sig heller, är fortfarande tunn.
Sen är det ett problem till. Hon blir jättefort trött, och väldigt anfådd av lite lek. Hon leker en liten stund, och sen ligger hon och flämtar i 5 minuter efteråt. Hon lägger sig på sidan, ligger 3 sekunder och byter sen sida. Ungefär som att det är obekvämt. Så håller hon på flera minuter och flåsar som en blåsbälg. När andningen lugnat ner sig sover hon i flera timmar.
Detta är ju inte riktigt normalt för en katt som inte är ett år ens. Jag var till veterinären i måndags med två katter från katthemmet och passade då på att beställa en tid för Nala. Så kl 14.30 får ni hålla tummarna för då blir det röntgen och ultraljud.
samt en massa prover. Hur detta ska gå till vet jag inte, för hon blir rädd när man håller fast henne. Vet inte vad hon varit med om, men roligt kan det inte ha varit. Klippte klorna på henne igår, och då blev hon rädd för nåt utanför. Det tog en timme att lugna ner henne.
Hon är svår att hålla i, hal som en ål.
Hon lägger inte på sig heller, är fortfarande tunn.
Sen är det ett problem till. Hon blir jättefort trött, och väldigt anfådd av lite lek. Hon leker en liten stund, och sen ligger hon och flämtar i 5 minuter efteråt. Hon lägger sig på sidan, ligger 3 sekunder och byter sen sida. Ungefär som att det är obekvämt. Så håller hon på flera minuter och flåsar som en blåsbälg. När andningen lugnat ner sig sover hon i flera timmar.
Detta är ju inte riktigt normalt för en katt som inte är ett år ens. Jag var till veterinären i måndags med två katter från katthemmet och passade då på att beställa en tid för Nala. Så kl 14.30 får ni hålla tummarna för då blir det röntgen och ultraljud.
Hon är svår att hålla i, hal som en ål.