Nakenchock!! *Bilder*

M

Minime

Mammas skogisblandning fick juvelerna borttagna häromdagen och då passade vi på att få honom klippt också! :smirk: Blev han inte söt!?

100_01261.jpg

100_01241.jpg

En till

Har tyvärr ingen Före-bild men det är mkt hår som saknas! :cool:

Sv: Nakenchock!! *Bilder*

Haha nykastrerade katter ser så roliga ut när dom har rakat bort deras långa päls! :D

hihi stackarn.. hoppas han förstår sitt bästa att inte visa upp sig för nån fin dam nu bara.... hon lär juh springa åt andra hållet..:D:D

va e de mer än skogis om ni måste raka hela ??

Jag måste missat något, varför rakade ni den stackars katten?

Han har varit ute på friarstråk o kom hem som en enda stor tova. Så vi passade på nu o tog hela katten och börjar om från början med pälsen.

Han går inte ens ut för tillfället! Han svalde stoltheten och använder kompisens kattlåda ;)

Pappan är okänd, men ingen av syskonen är lika lätt-tovad som han är. Förhoppningsvis blir det bättre nu när han är kastrerad.

Ojdå! Måste dock medge att han ser rätt rolig ut stackarn...:)

Huvudet hans ser ju gigantiskt ut! Ska trimma till honom lite, vet lämnade ju en lång polisong på ena sidan av nån anledning men den ska bort! Syster tyckte han såg ut som en kineskisk nakenhund :rofl: Men han verkar ganska nöjd eftersom alla daddar med honom nu! :love:

Ja nog är han ett lejon alltid. Vet kallade tom honom det när vi skulle hämta honom "jaha, lejonet!" :rofl: Både pga färgen o den nu bortrakade manen men även pga vikten; var ett par missar som vägdes medan vi väntade och för dom stannade vägen på mellan 3 och 4 kg, sen kommer Isak, 6,9 KG!! :eek: Med bur men ändå! Vad kan en bur väga? 1- 1,5 kg?! :rofl:

Haha ja nått sånt... Min katt är också en liten bjässe..
Och dom är allt bra söta när dom är lejonklippta!

söt men samtidigt ser det hemskt ut.. men men vad göra åt hemska tovor ;)

6,9kg utan bur hade inte räckt för denna mysherre.... han vägde när vi gav bort honom 9 kg på detta kort är han inte fullvuxen..

bells.jpg

Hade en skogisblandning som jag med fick klippa ner med jämna mellanrum.. Han var ute/innekatt, och det var ett rent helvete att reda ut hans långa päls med underull. :crazy:
Den tovade sig över en natt, så man fick klippa bort tovor i armhålor och rumpa.. :( Spelade ingen roll om jag kammade igenom vareviga dag.
Man märkte att han som nerklippt var betydligt mer alert och hittade på mer bus, inga dumma tovor som uppstod på nolltid som spännde i huden.
(ja jag vet att det var en skogkatt blandning, en bekant tappade kontrollen på sig själv och katterna gjorde vad de ville typ..:( )

Tyvärr har jag inga roliga bilder på killen som nerklippt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 646
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama