Naken mage

MissFideli

Trådstartare
Yoga har återigen fått för sig att hon är en nakenkatt snarare än britt och är nu nästan naken på mage och bakben.
Inte första gången och det brukar gå över, men inte nu. Först var tanken parfymen i sanden, men det kommer trots parfymfri sand och även parfymfria tvättmedel. Analsäckarna kollades första gången, felfria.
Stress? Möjligt. Kan det vara foderallergin som spridit sig?

Hon sitter inte och panikslickar, verkar mer som om hon tuggar av stråna där i så fall. Inga sår, ingen synlig rödhet,

Abbie har ju haft en helvetisk sommar och det verkar som det helvetet även tar över hösten. Många vetbesök, vilket ju absolut kan ha stressat Yoga också. Ska jag testa byta foder, eller ska jag vänta tills vi fått Abbie bra och hoppas det går över då?

Yoga är som vanligt, busar, leker och skämtar på.
 
Sv: Naken mage

Tillägger att jag inte tar henne till veterinären förutom i absoluta nödfall då hon måste sövas för att kunna hanteras och man inte ens kommer åt att lyssna på hjärta och lungor innan, vilket kan göra sövningen riskfylld.
 
Sv: Naken mage

Jag vet inte. Vad för hormoner i så fall? Nån form av brist kan det säkert vara, men torrfodret är ju ett fullfoder som borde ge det dom behöver. Och lite till :grin: Jag har fundrat på Viacutan, men är osäker med tanke på den potentiella fiskallergin.
 
Sv: Naken mage

Jag vet inte men (äldre) marsvinshonor kan få kala fläckar pga hormoner. Det är väl lite som klimakteriet för de.
Men hormonförändringar borde kunna skapa håravfall i andra fall med.
 
Sv: Naken mage

Hejsan.
det lät som att du förklara min katt i ditt inlägg!! :O
Hon har precis samma sak. Det kommer och går sen nu efter att vi flyttat så har håret över magen och insidan av frambenen kommit tillbaka(lite av det iaf) men nu är hon nästan hårlös på utsidan av vänster bakben? Vi har bytt foder och det har inte hjälpt.
Jag har köpt vitamin/mineral piller åt henne som hon äter med god apptit.
Jag har hört mig för och hon kan var allergisk mot fisk! :O Har du kollat det?

Tack för denna tråd :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur underbar och go den än är sådär halvt naken, så är det ju nått fel. Var hos vet i torsdags som trodde på en hormonell störning som...
Svar
15
· Visningar
1 832
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp