Naken hamster!!!

Sv: Naken hamster!!!

aaaaaah!
Ja, det lär väl bli en sväng till veterinären efter jul då! Förut hjälpte det bara med Idominsalva, men det gör det inte nu längre, buhu..

Tack så jättemycket förresten! Nu vet jag iallafall vad det finns för alternativ om hon inte blir bättre inom kort.

God jul på er allihopp! :banana:

Det jag menade var att en människa sitter vid en dator om den vill.
en hamster springer i ett hjul om den vill!

(petar in en liten kommentar)

Nej, en hamster springer faktiskt inte i hjulet för att den vill. Inte tillslut i alla fall ;) om jag inte är helt ute och cyklar så är det såhär: När hamstern springer i hjulet tillverkar kroppen endorfiner. För mycket av dessa, och hamstern är beroende (fungerar som vilket knark som helst...). Sedan springer hamstern bara oftare och oftare och mer och mer ihärdigt. Tillslut springer de alltså inte för att de tycker att det är roligt, utan för att de helt enkelt måste. Titta på de stackare som är beroende av knark eller alkohol - börjar ofta som "en kul grej", men när de väl blivit beroende så är det nog inte så roligt längre... men fortsätter gör de. De "måste" helt enkelt.

Så sysselsätt din hamster med andra saker istället :) Toarullar och små kartonger med godis i brukar vara populärt! Och självklart en stor bur (som inte är stor på höjden)!

det stämmer säkert. Men, då funderar jag på hur min hamster sprang som en dåre förut, och nu har lagt av med hjulet över huvudtaget?
Hon är ju inte dålig.. :confused:

Det kan jag dock inte svara på... Är ingen hamster-psykolog ;) Men då kanske det är bra att passa på att ta bort hjulet nu när hamstern ändå inte springer i det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka