Några tips?

Nussikan

Trådstartare
Jag har 4 st kattungar hemma som jag matar för hand var tredje timma. En av dom vill inte gå upp i vikt lika bra som dom andra, några tips på vad jag kan göra? Hon får druvsocker 2 gånger/dygn för att bli lite piggare och orka dia från mamma lite mer (dom får lite mjölk av henne men inte tillräckligt).

Sen har dom väldigt kladdiga ögon, varje gång dom har sovit så har ögonen kladdat ihop och jag tvättar med bomull och ljummet vatten. Veterinären sa att det är vanligt att kattungar får sånt och att jag skulle fortsätta som jag gör med att tvätta, men ni kanske har något annat tips?

Tacksam för svar! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Svartkatt
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
935
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama