Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har läst flera bra böcker och sett några videor men är dålig på att komma ihåg namn...Den enda bok/video som jag kan komma på både författare och titel på är "Boken om Horsmanship" av "Lisbeth Johnsson. Detaljerat och lättförståeligt. "Dansa med hästar" och "Tala med din häst" är två andra titlar som fastnat i minnet. Bägge är bra men den ena var lite "svårare"...vilken det nu var...?
Linda Parellis film: Jumping with Confidence tycker jag är superbra! Jag blir lika inspirerad varje gâng jag ser den! Men det är ingen film där man lär sig grunderna i PNH, utan en vidarutveckling med inriktning mot hoppning... Mkt sevärd i alla fall!
Nh och Nh.. Naturlig hantering av hästar? Isf rekomenderar jag Hempfling. Filmen "Body Language" och sen boken "Dansa med hästar". Filmen ger en en inblick i hur hemplfling tänker och vad hans filosofi går ut på. Man får se hur det går till praktiskt och hur hästarna reagerar - därav ka man avgöra om man anser att det är en positiv eller negativ upplevelse för hästarna. Han förklarar vad det han gör är.
Boken är mer en handbok. Den förklarar vägen att skapa en bra relation med sin häst från marken. Väldigt mycket bra fakta om hästen både fysiskt och psykiskt, kommunikation och beteende. Detta medan han då ger en lite "steg för steg" övningar mot en bättre kommunikation och relation med sin häst. Lärorik!
Jag kan varmt rekommendera Parelli Level 1, DVD versionen. Den är oslagbar om man vill lära sig grunderna tycker jag. Enkelt, tydlig och inspirerande. Den kostar en del men jag tycker att den varit värd varenda krona! Hade aldrig kommit så långt på egen hand.
Juridik & Ekonomi
Hej på er!
Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.