Några ord till alla jäktade själar

ASKAPLASKA

Trådstartare
Det är snart jul och det märks extra tydligt i mitt yrke.
Julen är speciell för de flesta och det ska vara perfekt, skimrande och lyckligt till i stort sett vilket pris som helst.
Vi är idag väldigt medvetna, både pris och kvalitetmässigt och vi har lärt oss att stå upp för vår sak och för oss själva och se till att vi får vår vilja genom och att det är en god egenskap att använda armbågarna för att nå fram till våra mål.

Jag står till er tjänst hela julen och jag kommer att göra mitt allra yttersta för att tillgodose era önskemål. Varje önskemål kommer att behandlas så noggrant det någonsin går. Allt jag kommer att producera och leverera kommer att vara det allra bästa jag kan under de förutsättningar jag kan styra över.
Jag kommer att ha lagt en liten bit av mitt hjärta i allt som ska få din jul att bli så perfekt du drömt om. Jag kommer aldrig lämna något åt slumpen, åsidosätta något eller tumma på resultatet utan jag kommer snarare ge dig lite mer än vad som var tänkt, allt för att jag sätter ett stort värde i att leverera på topp.

Så när du jäktar fram med dina vassa armbågar och tunga i din framfart att få exakt den underbara jul du sett framför dig, ha då detta i tanken innan du låter din egen stress över den perfekta julen ta överhanden och gå ut över mig.
Du förstör min dag och jag blir ledsen på djupet och för varje gång jag möter dig, oförstående kund, som inte förstår hur mycket jag anstränger mig för att tillfredsställa dig så dör en liten del av min inspiration, entusiasm och arbetsglädje.

Tänk på hur ni behandlar varandra därute, lite ödmjukhet betyder så mycket och kostar så lite:)

Sv: Några ord till alla jäktade själar

Fint skrivet :) Jag vet inte vad du jobbar med men önskar att du får en härlig jul, så som du vill ha den.

Tänker på den norske man som uppgivet blängde på mig och suckade - Och så ska betjäninga stå i vejen å, när jag fridsamt fyllde på frysvaror i vår rätt trånga affär, någon dag före jul i fjol.... :)
Han tyckte jag mest lite synd om, men jag håller med dig. Tänk om det vore lika lätt att vara en medmänniska i verkligheten som det känns när man sitter hemma och läser om andras dumheter.

Ett leende kostar inte ett skit, inte heller en hjälpande hand där den behövs trots att man är kund. Förra veckan stod en expedit och plockade upp vedsäckar från pall, det var trångt och folk sura så jag började också langa upp vedsäckar i stapeln och snacka lite med expediten innan jag gick vidare när pallen tömts. Ibland går det inte att låta bli att ge ett handtag om det behövs och jag garanterar att det varken gjorde ont eller tog en massa "dyrbar" tid i anspråk. :)

Idag var jag på skolavslutning i kyrkan.
Prästen började prata om Jesus och jag kunde inte riktigt ta till mig det.
Jag kände mig lite yr och konstig, tror det var för mycket folk och att jag inte sovit ordentligt på tre nätter. Plus att jag bantar kanske. Hursomhelst så sa hon två små ord som faktiskt fastnade. Se människan.
Så otroligt viktiga två små ord. Vad vi stressar förbi varandra utan att se varandra. Tänk vad onödigt egentligen. Här står du och lägger ner din själ i mig.
För att jag ska få det så bra som möjligt och jag kan inte höja blicken, se dig i ögonen och le tacksamt? Är det så dyrt? Att ge ett leende, ett uppriktigt tack, istället för att snäsa av dig? Till vilken nytta? Mår jag bättre av det? Nej, det har nog snarare gjort både mig och dig ledsnare. Nedåtspiral. Pay it forward, fast baklänges......

Alltså...I love you! :love:
Jag försöker verkligen visa förståelse för servicepersonal som sliter halvt ihjäl sig för att "vi" ska överleva julstressen och leva upp till alla/s förväntningar.
Jag beundrar dig, och alla andra dessa fantastiska människor som gör allt detta för oss! :love::love:

Önskar dig, och alla där hemma en fantastiskt fin jul! :love: :laugh:

Det var nog det snällaste jag läst idag!

Det krävs egentligen så lite för att göra någons dag ljus och glad :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka