Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utöver detta så måste man väl göra en synundersökning för att få körkortstillståndet? Är det inte så?
Foto vid teoriprovet är alltså att du ska vara på teoriprovet ca 30 min innan du ska skriva. Så tar du 4 kort digitalt i en fotoautomat på Vägverket. Sedan går du till receptionen, skriver på en digital pad din underskrift. Först efter det får du skriva provet. Detta eftersom om du klarar körkortet så får du det hem automatiskt. Göra snabbare kedja helt enkelt.
Håller på att undersöka möjligheterna att skaffa E-körkort utan att köpa trafiskskolans paket och ha några frågor:
- Vilka krav måste den bil och det släp man har på uppkörningen uppfylla?
- Vet att jag ngnstns på nätet har sett en karta över den bana man ska backa. Någon som vet var jag kan hitta den?
- Som jag har fattat det så består litteraturen av den vanliga boken för B-körkort + ett häfte för E-delen. Stämmer det? Har ni tips på var på nätet man kan leta efter begagnad teorilitteratur?
- Kan man köpa ett program med frågor till sin hemdator för att kunna öva på samma sätt som man gör på trafikskolorna? Varifrån i så fall?
Tacksam för svar!
Ni som har kört med eget ekipage: I vad har ni förankrat lasten? Vårt släp har inga ringar under mattan eller dyligt.
Ni som har kört med eget ekipage: I vad har ni förankrat lasten? Vårt släp har inga ringar under mattan eller dyligt.
Var nära att kugga uppkörningen faktiskt. Trodde jag kunde allt som står på regbeviset som ett rinnande vatten, men nej...
På släpets regbevis finns det en rad för "Garanterad axelbelastning, kg". Där står det t ex: "150 + 1990". Vad betyder 150???
Det kunde inte jag. Trodde jag visste, men ack vad fel. Det står för hur mycket av vikten som får ligga på draghandsken i alla fall.
Detta stod inte någonstans i någon av körkortsböckerna faktiskt - svagt tycker jag. Lusläste när jag kom hem.
Så nu kan ni alla den punkten i alla fall!