Någotblåbär som ska..

Sv: Någotblåbär som ska..

Rosersberg ???

Jag skall på Blueberry Cup i Rimbo.

Det skall bli spännande vi är riktiga blåbär vad gäller Western, min häst och jag.

Vi var med på en prova på tävling för ett par år sedan, då hade jag aldrig tränat western. Jag var med pga ett vad.

Nu har vi tränat hyfsat regelbundet så nu känns det lite mer på riktigt.

/J

Hm, förlåt! Jag menar Rimbo såklart! Kul vilka grenar ska ni ställa upp i?

jag ska dit! :banana::banana:
ska bli skit kul, gick SUPER på träninge idag!
men då jag o nova är riktiga Blåbär så är det bara i de lätta klasserna vi startar i, men ska bli skit kul o träffa folk som sysslar med samma saker som en själv!
vilka klasser ska alla starta i?
hur hittar man? har ju vägbeskrivningen men, är det lätt? märker man om man är rätt? man gör ju inte alltid det tycker jag...:o

Alltså... Jag tycker vägbeskrivningen var klurig förutom "därefter ligger ridhuset direkt på vänster sida".. För det gör det inte.. Alltså man ser inte ridhuset från vägen...

Men jag är 99% säker på att det kommer sitta en gul WRU tävlingsskylt där man svänger in...

Jag har inte varit där själv men jag vet ungefär vart ridhuset ligger och vart man svänger in.. Det ligger en maskinhall (verkstad) där man svänger in som jag trodde var ridhuset först hehe... ridhuset ligger bakom.. (tror jag)...

Men som sagt, håll utkik efter en liten gul wru-skylt vid vägen, den sitter nog ganska lågt...

VI SES DÄR :bump:

Jag rider också bara lätta klasser, pleasure och w. riding

Rihuset är en gammal maskinhall :D, Åk förbi Granngården sen ligger det hagar och sen finns en stor skylt "Ragges Gummiservice" där du ska svänga in till vänster. lycka till i helgen!

okej, maskinhall, grangården o gula skyltar, får försöka komma ihåg det...
sj ska jag starta med mitt turnummer 13! i lätta klasser reining, trail och w riding, ska bli kul, men vi får se om jag lyckas nåe med tempoväxlingar, avsaktningar o halter...hehe:o

Jag kommer med min 4-åriga hingst. Det går INTE bra för oss nu då alla ston börjat brunsta och herren har mycket vårkänslor... Men jag är envis och ska göra ett försök i WH, RT och ev trail har inte bestämt mig ska efteranmäla på plats.

Han e väldigt okoncentrerad för tillfället men jag ser det som ren miljöträning och träning för mig med!:D

hur har du fått tag i ditt startnummer???? Jag har inte fått nåt hem i brevlådan och kollar varje dag på hemsidan men ej uppdaterad på det...??? borde jag ringa och fråga?

Jennierm: brukar ju vara lite överseende med både gröna ryttare och gröna hästar så det går nog bra ska du se, bara o koncentrara dig på hästen o leka träning hemma

seabaz: ska tydligen finnas ett execl dokument på hemsidan brevid proppen typ, men jag har itne excel på min dator så det var min mor som skrev ut det på jobbet...men jag kan skriva in det här...vänta

Åh vad snällt av dig! Tänkte om min betalning eller så inte kommit fram :o hehe då blir det paniiik ;)

nr 1: Laila Holmkvist på TC hints angel klass 3,5
nr 2: anne schwieler på cherokee klass 1,2,8,9
nr 3: Jenny Stenberg på san francisco klass 7,9
nr 4: Anna söderman på little big bogart klass 2,6,8
nr5: struken
nr 6: lovisa andersson på hawkhills aquila klass 5,7,9
nr 7: -ll- på irisch coffee klass 3,5,7
nr 8: elin ljung på sommarängens papaya klass 6,8,10
nr 9: eva-mia eriksson på hagens zinzano klass 3,5
nr 10: bert-olov karlström på baroness bar whiz klass 10,12
nr 11: britt larsson på sun lover klass 1,8,10
nr 12: bengt-uno mattsson på colonel oliver pine klass 6,8,12
nr 13: Jag a-c helsltröm på Nova klass 5,7,11
nr 14: jenny jading-eriksson på larits fighter klass 1,5,7
nr 15: therese jading på musca klass 1,5,7
nr 16: struken
nr 17: joy fylking på hugo klas 3,4
nr 18: emma lindfors på canalj klass 3,5,7,9
nr 19: jenny wicksell på charm of plaza klass 3,5,7

reservation för stavfel och kompletta fel ;)
alla förutom jag tävlar för WRU

jag är nr 9!

Jag stod i samma stall som en för massor med år sedan... hennes häst hette "easters charm of plaza" vad jag kommer ihåg, men kallades för silverpilen.

Träffade ägaren för några månader sedan som flyttat till norrtälje nu men sålt hästarna...

tänkte om det kanske var samma häst? hon tävlade för wru på den..

ranch trail lätt : 4 st
ranch trail : 2 st
WP lätt : 5 st
WP : 1 st
WR lätt : 8 st
WR : 3 st
lunch
trail lätt : 8 st
trail : 5 st
WH lätt : 4 st
WH : 3 st
reining lätt : 1 st
reining : 2 st

ser lite klent ut i vissa klasser då det behövs minst 3 för att klass ska få gå...
hoppas på massor av efteranmälningar...
en en klass man ska vara med i inte får tillräckligt många nmälningar hur blir det då? slås de ihop eller får man pengar tillbaka?

Senast ändrad:

Den är skimmel så jag borde känna igen den. Jag skicka just ett mail till gamla ägaren på facebook :)

Jag vet inte om man får pengar tillbaka men förut har WRU raggat efteranmälningar och sänkt avgiften till ordinarie för att få in ett par till tävlande....

jag kan tänka mig starta i WP open också om det behövs...

mycket möjligt att dom slår ihop reiningen men jag vet i alla fall två som har reininghästar i startfältet... ;)

jo om de raggar folk till klasser under dan kan jag nog hoppa på om det fungerar bra... vore ju kul om alla klasser kunde gå, för allas skulle, men jag har mailat wru o frågat, för jag har ignen aning, har du hunnit köpa det dära stångbettet du frågade om i en annan tråd?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veckans tävlingar i Aachen är av stor betydelse för de svenska dressyrryttarna. De två sista platserna till OS i Paris ska delas ut...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nations Cup-tävlingarna blir viktiga. Utomhusresultat likaså. Dressyrens förbundskapten Bo Jenå har en kort säsong på sig för att matcha...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon mer bukefalist som ska på festivalen i helgen? Vilka band ser ni mest fram emot? Är det första året eller har ni varit här...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka