Någotblåbär som ska..

Sv: Någotblåbär som ska..

Nej det har jag inte, kommer rida på tränsbett :)

Jag hinner inte lära mig själv rida på en hand på stång innan tävlingen... Har provat hemma på stång själv men det är så jäkla skarpt så jag vill inte sitta och prova för mycket och det kändes inget bra. Vill rida för tränare då första gångerna.....

Men jag vill ha med så korta skänklar som möjligt ändå.. När jag rider i skogen rider jag oftast på jaktkandar. Men jag jobbar aldrig hästen i skogen utan vi lullar bara då..

okej, men känner ni er triggade då? hur kommer det sig att du valde de lätta klasserna?

jag valde de lätta klasserna då jag endast ridit den här hästen ca 2 gg/vecka i 6 veckor o att jag inte har hel koll på våran broms...eller det faktum att när Hon tycker att jag tar i för mycket med både säte och/eller hand så bockar hon...

sist jag var med och tävla var det fullt ös i pleasuren och i w riding (openklasser) så ställde han sig upp x antal gånger för han ville inte gå över bommen :angel::smirk:

Hehe, hästen är "bara" 10 år gammal och jag har "bara" ridit honom i 7 år :angel:

Nämnde jag att han varit utlånad ett år till hoppryttare också? :rofl:

Vi har tränat mer på detta nu men hästen är tittig och jag sätter nog för stor press på både mig själv och hästen omedvetet... intalar mig alltid att vi tar det som träning/erfarenhet men ändå, jag blir så less när han larvar när jag vet hur fint han kan gå..... :cool:

jo jag vet, känner igen det där sååå väl!
men vad ska man göra, något som jag märker på det lilla jag ridit denna dam är att när vi tränar själv går allt super, men när vi tränar för tränare o i grupp då går inte mycket som det brukar...men jag måste fokusera mer på henne, tänker mycket på vad andra ska tycka...men vi får väl ses o peppa varandra på lördag, känns som det behövs, iaf för min del :o
hur ser du ut?
jag är lång (180) med kort rufsigt hår...:crazy:

haha ja precis, jag med... vill du ha något speciellt till lunch imorrn? :D

--

Jaha, är det stora rengörardagen idag då? Sadeln och tränset sprayade jag på igår... Idag blir det padden och hästen och ikväll mig själv :D

:p
Ska bli roligt att träffa alla iaf. Alla från buke borde ha sitt bukenamn tatuerat i pannan eller något så man såg vem som är vem :idea:

den här kommer jag att sitta (kvar) på imorrn förhoppningsvis :D

19755030.jpg

han är härlig din kuse. En riktig allround häst. Precis som min raring. :love:

jo precis, men vette 17 om det kanske kan förstöra helheltsintrycket med det instämplat i pannan...nummrerna fungerar väl bra?

13

det är mitt nummer det...kommer ni ihåg det?
o seabaz har 9
sen vet jag inte mer...men nu är hästen hyfsat ren, transporten packad, och nu ska jag duscha o sen smora in sadeln för att sen natta o vakna 04,30...ugga

Nu ligger det en Blueberry cup-tråd med så gick det idag under "att ha westernhäst".. Så skriv gärna i den och lägg in bilderna där :idea:

Kul det var idag!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veckans tävlingar i Aachen är av stor betydelse för de svenska dressyrryttarna. De två sista platserna till OS i Paris ska delas ut...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nations Cup-tävlingarna blir viktiga. Utomhusresultat likaså. Dressyrens förbundskapten Bo Jenå har en kort säsong på sig för att matcha...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon mer bukefalist som ska på festivalen i helgen? Vilka band ser ni mest fram emot? Är det första året eller har ni varit här...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka