Något tillskott som alltid är bra

Trasdockan

Trådstartare
Finns det något foder som alltid är bra att ge? Som hästen alltid har ett "behov" av?

Linfröolja, blir de finare i pälsen eller är det bara slöseri med pengar?

Sv: Något tillskott som alltid är bra

det enda som alltid är bra att ge är ett välbärgat grovfoder

det mesta i övrigt är "onödigt", men de dör oftast inte av om man ger det...

Jag tycker inte att det är fel att ge lite B-vitamin vid pälsfällning och pälssättning.
Annars är jag inte speciellt förtjust i att ge en massa extra saker till hästen.

B-vitamin som tidigare sagts. Samt Linfrö (linfrökaka ger jag) för att hålla magen i trim samt pälsen. Men om man ger fibergi så innehåller det redan linfrökaka.

Ett grovfoder med rätt näringsvärden är nog det enda som är ett absolut måste.

Allt utöver det bör övervägas, om inte annat så av ekonomiska skäl... :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: ako
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka